"Twingly statistik"

lördag 19 september 2020

De vanliga promenaderna...skönt väder

 


Dags att gå morgonrundan...




Och vem är det som går där borta? Jo, det är gråhunden...




Här måste jag stanna en stund varje gång vi passerar förbi









Robban tog morgonrundan med Albin, åt frukost och tog sedan med sig Albin hem. Han har köpt ny ytterbelysning till det ommålade huset som nu skulle monteras upp. Lenas pappa drar elledningarna...






Matte och jag tog förmiddagspromenaden. Det har varit jätteskönt väder idag. På alla fotbollsplanerna var spelet igång...Dessutom är det tydligen ett hockeyläger här med grabbar i 15-16-årsåldern. Det såg ut som att komma från Huddinge utanför Sthlm och många var de...



Den hispiga groenendalern  försvann bakom huset...Det var länge sedan jag såg den...





...och så blev det ett stopp utanför Coop. Matte köpte glutenfria produkter








Efter lunch var Robban hundrastare åt de här två. Det var elva veckor sedan han träffade dem sist. Då hade hundägarna precis hämtat hem den 8 veckor gamla valpen. När Robban öppnade ytterdörren blev hundarna superglada. De hoppade och studsade och gjorde sig till för honom. Inga vakthundar de där precis.



Tiken är fyra år




...och valpen är 19 veckor



Det ska vara rejäla pinnar..




Usch, vad det kliar...








Kollar på Robban och Albin som kommer. Vi ska ta en längre promenad...




Albin har fått syn på en stor svart blandrashund





Han blir kaxig när jag är med har jag märkt...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar