"Twingly statistik"

tisdag 1 september 2020

Promenader...fin höstdag...lingon...hundmöten...




Tog morgonrundan vid sjutiden i skönt friskt väder, 9 grader varmt. Bra början på första höstmånaden september..



Sedan skulle matte ta ut Albin för Robban ville ha sovmorgon. Han jobbar kväll idag igen...Albin hade inte den minsta lust att gå ut......




...till slut kom de iväg ändå



...och som vanligt fanns det mycket att undersöka






Robban kom och vi tog den vanliga långpromenaden



Robban tog Albin åt sidan vid möte med en stor svartvit hund. Albin satt så snällt, tyst och stilla...




Kollar på två hysteriska små hundar...



Som sagt, det finns mycket att undersöka under promenaderna





Brevbäraren blev ordentligt utskälld av mig idag. Hur kan han ringa på dörren precis när jag äter min lunch? En ny brevbärare var det också men han skrattade bara åt mig..Så kul var det inte...






Matte var ut och köpte honung och 1,5 liter lingon på torget. Hon hade tur för det var sista honungsburken...







Därefter tog matte och jag en promenad. Nu var det varmare ute, 20 grader och solen sken



Jaha, en hund till som inte gillar att jag går här...





Stannade till vid Ica. Matte var tvungen att köpa strösocker om hon ska koka sylt. Hon får skjuta upp syltkoket till i morgon för rengöringen av spisfläkten och kryddhyllan tog längre tid än vad hon hade räknat med..Det blir så fort fett och smutsigt där....





Meningen var att Albin skulle ut på en längre promenad efter mig men han totalvägrade. Han ville inte lämna sin älskade balkong. Matte ska strax ta promenaden med honom vare sig han vill eller inte...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar