"Twingly statistik"

fredag 11 september 2020

Kyligt...sprätta....pussar...vatten...





Morgonrunda vid åttatiden...Lite kyligt var det allt. Det känns att det är höst nu...




Några sena elever springer till skolan...






Är ute på den vanliga förmiddagspromenaden och Albin, han gäspar som vanligt...



...och jag försöker sprätta men det gick si så där



..fy sjutton vad det blåser hårt




Alltså, jag gillar inte att Albin försöker pussa mig



...och så började Robban att rycka bort tussar i baken på mig




Vi stannade till vid Ica. Robban fick gå in och köpa creme fraiche som matte skulle ha till lunchen. Hon gjorde ugnsstekt kyckling med ajvar/ostsås. Matte stekte faktiskt lite kyckling till Albin och mig också. Så otroligt gott!




Både matte och Robban dricker alltid vatten till maten. Hon brukar ställa fram en karaff men nu hällde hon upp vatten direkt i glasen och det innan hon hade dukat fram det övriga. Snabbt som attan var Iris uppe på bordet och drack ur båda glasen...Hon måste känna lukten av vatten för hon är aldrig annars uppe på matbordet








Matte var hos sin nya husläkare kl 14.00. Hon skrev ut en stark antibiotikakur igen mot den ihärdiga bihåleinflammationen...Dessutom reagerade läkaren på att matte är så hes men det kan bero på astmamedicinerna.




Dessutom fick hon ytterligare en blodtrycksmedicin i en mycket svag dos eftersom matte är så känslig för läkemedel. Matte tar ju blodtrycket morgon och kväll och noterar siffrorna. Hon tog med sig en lapp med siffrorna till läkaren, vilken tyckte att det var mycket märkligt att mattes blodtryck stiger så mycket nattetid. Det brukar sänkas då man sover och slappnar av, men det är oftast lågt på kvällen och skyhögt på morgonen, ja redan mitt i natten när det gäller matte trots att hon tar blodtrycksmedicin vid 19-tiden varje kväll...Ja, men matte vet att hon inte är som andra normala människor...



Robban tog en rastrunda med oss hundar utanför vårdcentralen i Arboga








När vi kom hem tog vi en längre promenad igen...Här försökte jag sprätta men det gick inte så bra...



Albin undrar nog vad jag håller på med?



Äntligen ser jag vårt hus..Jag har försökt ta genvägar flera gånger under promenaden utan att lyckas...

Efter promenaden åkte Robban hem. Han och Lena ska ha gäster i kväll och Robban ska laga maten...Han är ledig idag och över helgen...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar