"Twingly statistik"

tisdag 15 september 2020

Promenader...hundmöte...Leo...





I morse gick jag med nosen i marken mest hela tiden...Det fanns jättemånga spännande dofter som måste undersökas...



....både här och där så rundan tog sin lilla tid.







Och så var det dags för långpromenaden..Det blåser kalla vindar igen...


Inte några rådjur idag heller? Undrar vart de har tagit vägen?




Albin kollar på kommunens robotgräsklippare som är betydligt större än Robbans







Efter lunch åkte Robban till jobbet och matte tog ut mig på en promenad...Robban fick åka lite tidigare än vanligt för han skulle hämta en bokhylla som matte hade beställt i morse. 

Matte slängde ju en bokhylla för att den inte fick plats i sovrummet efter ommöblering. Trots att matte har slängt tre stora kassar med böcker är hon tvungen att köpa en ny bokhylla, men en smalare än den gamla. Nu hittade hon en passande på Jysk men det fanns bara en kvar i lager i Köping. Av den anledningen fick Robban hämta den innan han började jobba sitt kvällspass. Han visade matte sin stora blåsa han har kvar på ett finger sedan han skruvade ihop hurtsen och matgruppen och nu blir det nytt skruvande för att få ihop hyllan troligen...




Matte stannade till vid Ica för att köpa grönsaker...




Här går jag inte så ofta så då måste det undersökas extra noga...



Väntar medan matte köper potatis av torgtanten









Albin har fått syn på en liten Jack Russell som kommer bakom dem...Förutom schäfer och golden så är inte heller JR en favoritras för honom..Matte och Albin fortsatte sin promenad....


...och plötsligt dyker samma JR upp igen. De hade tagit en genväg. Matte stannade elrullstolen och Albin fick sätta sig ner intill henne. JR-hundens matte frågade om det var okej att passera förbi? Javisst, Albin är inte så förtjust i den rasen men det är lugnt, säger matte. Jag förstår det säger hundägaren. Hennes hund hoppade och studsade i kopplet och verkade inte speciellt förtjust i mötet med Albin men han skötte sig i alla fall fint...








Idag sa jag faktiskt ifrån till närgångna Leo. När han sedan ville in i munnen på mig fick jag nog. Jag morrade riktigt argt. Han tittade bara på mig och så gick han lugnt därifrån. Han såg inte så rädd ut precis, vilket jag hade önskat....









Vi ska strax ta en promenad igen. Matte var tvungen att vänta tills äppelpajen blev klar först...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar