"Twingly statistik"

torsdag 24 september 2020

Promenader...omväxlande väder...

 


Ut på morgonrundan. Kollade om Robban kom men det gjorde han inte...Han är ledig idag men det blev ingen sovmorgon för honom ändå. Hantverkare skulle komma redan kl 07.30 och installera en luftvärmepump i deras uterum...




Jaha, vi väntar tills den värsta trafikrusningen till skolan har passerat förbi





När matte kom in till Albin undrade han vad hon ville? Han har inte bråttom på morgnarna och ändå är han jättenödig när han väl kommer ut. Då måste han till första bästa gräsmatta...



...sedan tar han det lugnt igen



Allt ska undersökas...



Albins morgonrunda tar betydligt längre tid än min






Robban kom vid tiotiden och hämtade Albin och tog med sig honom hem till sig...









Matte och jag tog en långpromenad. Det var jätteskönt väder, sol och 19 grader..



Matte skänkte två kassar med kläder och skor till Emmaus insamling. När hon börjar röja hemma så tar det aldrig slut...Hon vill inte ha kläder som hon aldrig använder hängandes och ta plats i garderoberna..En av tröjorna hade hon faktiskt aldrig använt..



Och där går damen med de fem cocker spanielhundarna men jag ser bara fyra nu. Konstigt!





"suck" ...vi mötte en granne så nu måsta matte prata med henne också...




Jobbet med luftvärmepumpen tog hela dagen. Robban och Albin kom hit vid 16-tiden. Matte bjöd honom på köttgryta som stått och puttrat i flera timmar på spisen. Det doftade så gott och jag blev så hungrig. Albin och jag fick sedan ett par köttbitar i kvällsmaten. Det var riktigt riktigt gott!



När vi sedan skulle ta en längre promenad hade det förstås börjat att regna. Här står jag under skydd medan matte torkar av elrullstolen. Jag ville helst gå in igen men blev förstås tvungen att följa med. Tack o lov kortade de av promenaden eftersom regnet tilltog...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar