"Twingly statistik"

måndag 3 januari 2022

Barmark....hundmöten...nedskräpning....

 




Idag fick jag ta långpromenaden före Albin för omväxlings skull.....


....för han var inte minsta intresserad av att gå ut när matte ropade på honom








Nu jobbar de på förskolebygget igen. Det ska vara klart till sommaren har jag hört



Matte fick som hon ville. All snö är borta och det är regndis i luften samt +5 grader. Den enda nackdelen som hon ser det, är att vi blir väldigt skitiga på våra promenader...



Det här var mycket intressant.....




Vi såg en hundägare som stod och kollade i sin mobil med en borzoi i kopplet. Precis när vi ska passera förbi attackerar hunden mig men jag sa ifrån ordentligt så den backade. Hundägaren, en yngre karl hade noll koll på vad som hände runt omkring honom. Han bad inte ens om ursäkt över sin hunds beteende, fast matte tyckte mest synd om hunden som har en så ointresserad ägare...

Matte visste också att jag hanterar attackerande hundar, för de har respekt när jag säger ifrån...,











Albin fick tre hundmöten idag, två stora hundar och en mindre och han var jätteduktig varje gång, trots att han blev ordentligt utskälld av två av dem....Albin gjorde inte ens en ansats till att reagera utan kollade bara lugnt på dem...



Här får han det tredje mötet och det var av den ilskna mindre hunden, en blandis av något slag...Hundägaren tog sin hund åt sidan...






För övrigt har det inte hänt mycket här idag. Matte har städat duschrummet och sedan kollat på skidtävlingarna på TV....


Ebba Andersson kom fyra och blev bäste svensk. Bra kämpat!






Och nu smällde det här utanför igen..."suck". Det ser verkligen för jäkligt ut med alla rester på marken efter nyårsfirandet. Gäller inte böter för nedskräpning när det gäller raketer, smällare och fyrverkerier, kan man undra? Men vem ska hålla koll på det?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar