"Twingly statistik"

tisdag 4 januari 2022

Promenader i kall blåst....tvätt...



Idag har vi gått dubbla längre promenader Albin och jag...+1 grader men det känns betydligt kallare pga den hårda blåsten, inte speciellt skönt...


 

Jag tog mig ändå tid till att undersöka alla spännande dofter




Där kommer de två cocker spanielhundarna som vi brukar möta




Han hör en hund skälla på avstånd...





Om Albin var duktig vid hundmöten igår så var han inte lika duktig när fick se en skymt av den stora schäferhannen. Utfallet kom av sig eftersom hunden försvann bakom kröken...Han ogillar verkligen den hunden och jag förstår inte varför, för den är helt ointresserad av Albin...







Matte tycker att hon har hunnit med mycket idag. Hon körde två maskiner tvätt. En med alla våra smutsiga torkhanddukar. Det går åt en del i det här vädret....



Och så har hon utfört lite skriv- och räknearbete mellan våra promenader.....







Ja, det går en svart hund där borta...




...nej, denna gång var det ingen hund som kommer, utan en kvinna som drar en resväska efter sig, men man vet ju aldrig? Bäst att vara beredd...









Och vem har varit här?




Jag är inte helt tillfreds med att vara ute i dessa tider, åtminstone inte på eftermiddagarna. Tänk om det börjar smälla igen?






Matte har förstås också sett skidtävlingarna, Tour de Ski, med den jobbiga klättringen idag. Grattis Ebba Andersson som kom tvåa och som också kom tvåa i den sammanlagda touren. Mycket starkt kämpat! Grattis också till Nepryaeva som vann touren.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar