"Twingly statistik"

måndag 24 januari 2022

Promenader i hård blåst.....lugn helg...

 



Fy fasiken vad det har blåst hårda vindar idag. Enligt termometern var det +5 grader men det kändes som minst -5 grader i stället....



Nu är det barmark igen, förutom några små upplogade snöhögar som är kvar på en del ställen....



En liten chihuahua gillar tydligen inte att jag passerar hans trädgård








Albin spanar in två hundar men de är på långt avstånd framför honom...




Han gillar definitivt inte den hårda blåsten. Det knakar och brakar lite överallt, grenar bryts och kvistar flyger omkring...




Dessutom var det ett himla oväsen vid förskolebygget






Jag avskyr att gå i vattenpölar men nu i eftermiddag blev jag  tvungen att gå genom pölar stora som små sjöar eftersom en gångväg var helt täckt av dem..

Helgen har varit lugn. Vi har gått de vanliga promenaderna och inget speciellt hände under dem..Det har faktiskt varit ganska så folktomt ute...



När matte inte har varit ute med oss har hon kollat på skidskyttetävlingar och på DIF:s två hockeymatcher mot Leksand och Oskarshamn, som de tack o lov vann båda två.




Det har doftat så gott i hela lägenheten. Matte har lagat en köttgryta och den har kokat i flera timmar... Snacka om att jag blev hungrig. Matte gör storkok som hon fryser ner i portionsförpackningar. Hon gör likadant med köttfärssås. Annars äter matte mest fisk och kyckling. Albin och jag fick lite av grytan i vår kvällsmat. Så gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar