"Twingly statistik"

torsdag 20 januari 2022

Mycket snö....hårda vindar

 



Igår var det barmark men under natten har det kommit ordentligt med snö, -3 grader och sol men det har blåst mycket hårda vindar, så det både kändes mycket kallare och det var väldigt obehagligt att få snön i ansiktet när stormbyarna kom...



Hur gör vi nu? De får möte med en av kommunens lastbilar på den mycket smala upplogade gångvägen. Föraren var snäll nog att köra åt sidan upp i snön på gräsmattan och släppa fram matte och Albin...



Vad är det där för en liten hund? Ingenting att bry sig om i alla fall....




Albins långpromenad gick lite snabbare idag än annars. Han vill inte gärna gå i den djupare snön vid sidan av de upplogade gångvägarna, då han får ont i tassarna av kylan i snön....






Jag fick ha täcket på mig när det var dags för mig att gå ut, eftersom det blåste så hårt och kallt och snön yrde runt...




Vi har gått två längre promenader både Albin och jag idag. Mina promenader tog längre tid för jag gillar att busa runt i snön lite grann emellanåt....



Här måste man se upp så att det inte kommer några bilar. Matte måste ta sats med elrullstolen för de har inte plogat upp vid övergångsstället utan det är en liten hård snövall som hon måste igenom på båda sidorna av vägen. Tidigare idag fastnade hon i en sådan snövall när hon var ute med Albin. Efter många om och men kom hon loss....Annars får snöröjningen klart godkänt av matte idag...






Här väntar vi på kvällsmaten. Vem ser hungrigast ut?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar