"Twingly statistik"

tisdag 25 januari 2022

Underbart väder....stolpar....pälshår...stirrar...

 



Vädret var underbart idag, sol, nästan vindstilla och nollgradigt. Det märktes också under promenaderna för det verkade som stans alla hundar var ute och av dem flera nya hundar och hundägare som vi inte har sett tidigare.... 



Längs med en gångväg finns 21 st lyktstolpar. Matte räknade dem idag för Albin stannade vid varje för att undersöka dofterna. Han är så duktig som inte själv revirmarkerar på stolparna, efter att matte har sagt att han inte får göra det..Däremot markerar han gärna en liten bit vid sidan om...



Här har han blivit av med lite pälshår....



Albin har ett fult beteende. Han stirrar ut folk som han går förbi. Matte hade en Sankt Bernhardstik, Vera som hade samma ovana. Är du minsta hundrädd är det ju inte alls kul...




Albin är inte så bekväm med de höga rösterna från skolelever som leker och busar...









Och så var det min tur att ta en långpromenad....



Jag fick gå samma långpromenad som Albin men jag stannade bara vid tre stolpar....




Jag blev också av med en hel del pälshår....






....och så blev jag ordentligt utskälld av en dvärgschnauzer som passerade förbi







Vi var förstås ute på en eftermiddagspromenad också...



Då kom det två tjejer med tre hundar som jag inte har sett tidigare





Matte köpte ägg och honung samtidigt som hon lämnade in statistik för förra veckan samt en bunt lunchmenyer. De går verkligen åt..
Idag serverades fläskschnitzel med stekt potatis. Det var många matgäster där, så det märktes att folk har fått lön...och Annelie sålde slut på alla sina ägg också...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar