"Twingly statistik"

söndag 16 januari 2022

Mycket lugn helg...men även oväsen...

 


Det har inte hänt någonting speciellt på hela helgen. Vi har gått våra promenader som vanligt och de har inte varit speciellt händelserika, åtminstone inte mina...




När jag var ute på morgonrundan i morse med matte så hängde regndiset i luften. Det var bra fuktigt och det måste ha regnat i natt....




Matte tar ju lite längre morgonrundor med oss än vad Robban brukar göra...



Och vem har varit här då?








Idag tog vi bara en långpromenad var




Är det något som matte irriterar sig på vad gäller andra hundägare, så är det när de inte kan slita blicken från mobilen och har hunden i flexikoppel som är utsträckt i sin fulla längd och hundägaren har noll koll på både sin hund och på omgivningen..Precis vad som hände här. Matte stannade till så att hund och ägare hann gå iväg en bit, hunden åt ett håll och ägaren åt ett annat...Matte var mest rädd att hunden plötsligt skulle sticka ut på vägen...


Tydligen hockeymatch på gång med tanke på alla bilar vid ishallen



Får jag en godisbit nu? De fick möte med en nyfiken mellanstor hund och Albin skötte sig exemplariskt...






Har fått vittring på något intressant...




Nu får vi möte med en glad Cavalier King Charles. Jag har inte sett den tidigare och jag hoppas att hundägaren inte släpper fram den till mig för jag gillar inte busiga närgångna hundar...skönt, de gick bara förbi även om hunden gjorde allt för att komma fram till mig...






Vid tiotiden kom Robban hit och fyllde på luft i däcken på elrullstolen. Matte hoppades att inte någon granne hade tänkt ha en lång sovmorgon för kompressorn dånar högt och för ett himla oväsen..Däcken måste fyllas på var 14:e dag ungefär. De brukar göra det på vardagar annars...





När matte inte har varit ute på våra promenader har hon kollat på skidskyttetävlingarna och de duktiga damerna. Grattis Elvira och Hanna till silver och brons idag!

Matte kollar mycket sällan på TV numera utan det är i princip bara på sportsändningar som skidskytte, längdskidor, DIF:s ishockey- o fotbollsmatcher samt en och annan landskamp. Hon gillar även konståkning men det visas ju så sällan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar