"Twingly statistik"

tisdag 11 januari 2022

Promenader i -3 och sol men blåst

 


-3 grader och sol är ju perfekt väder men idag så blåste det väldigt kalla vindar, så det kändes inte alls skönt..



Lyckades komma på fel sida av stolpen när matte skulle plocka upp efter mig...




Vi var på väg till sopcontainrarna med en massa förpackningar. Matte fick knappt plats själv på elrullstolen för alla sopor och knepigt blev det när hon var tvungen att krångla sig ur den för  att plocka upp efter mig...





En dvärghund visade tydligt att den inte gillade mig. Hundägaren tog sin hund åt sidan när vi passerade förbi









Albin har förstås också varit ute på sina promenader....



Skoleleverna började tydligen terminen med tipspromenad. Albin kände sig lite obekväm med att eleverna rusade runt omkring honom. Det hängde lappar på lyktstolparna där han alltid vill stanna och undersöka revirmarkeringar...







Idag var det rummet som Albin sover i som fick en ordentlig rengöring men matte väntar med fönsterputs till varmare tider...






Matte köpte ägg och honung hos Annelie inne på caféet och dessutom veckohandlade hon på Ica och självklart glömde hon köpa ett par varor trots att hon hade lapp med sig...Så typiskt!

Lena frågade om matte ville ha "Dagens lunch" som var fläsklägg med rotmos men fläsklägg är något som matte inte alls gillar, så den fick de behålla. Tydligen var det populärt hos andra matgäster...





Här ligger jag i dörröppningen och passar så att Iris inte kommer in i sovrummet. Matte säger att jag inte får göra så men jag vill inte ha in katten...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar