"Twingly statistik"

måndag 27 februari 2023

+7, sol, tö och vattenpölar...

 


Jag tyckte väl att det var ovanligt tyst vid skolan. Det är sportlov, hörde jag sedan




Albin blev intresserad av vad ett par hantverkare gjorde. De ställde upp en hög byggnadsställning intill en villa...I den kåken bor en större blandras men den syntes inte till, vilket nog Albin hade hoppats på att den skulle göra...





Matte har haft tvättstugan.Hon körde maskiner med sängkläder och handdukar. Samtidigt hade hon kört igång tvättmaskinen här uppe med kläder..Nu hänger de högt som lågt på tork i duschrummet...




När tvätten var klar tog vi långpromenaden. Vilket liv det var på den vita storpudeln. Den hördes på jättelångt håll. 

Nu hade det töat upp ordentligt. I morse var det +3 grader och nu fram på dagen var det +7. Solen sken väldigt starkt. Bitvis var det stora vattenpölar som jag hade svårt att undvika, så jag sprang snabbt igenom dem. Jag hatar att bli blöt. Det kändes i alla fall nästan som vår i luften..





Albin roade sig mest med att undersöka alla nya dofter som har kommit fram efter snön


...och då förstås vid varje lyktstolpe också


Det har varit väldigt folktomt ute. Alla kan väl inte vara bortresta? Ett litet gäng grabbar spelar i alla fall fotboll på konstgräsplanen...




Iris har lagt sig till ro på elrullstolen...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar