"Twingly statistik"

söndag 26 februari 2023

Något längre promenader....knaggligt

 


Vi har tittat på spännande tävlingar i längdskidåkning. De svenska damerna är bra duktiga. Grattis till gulden!




Det har varit riktigt skönt väder både igår och idag. Vi har gått något längre promenader. Även om det bitvis har töat något, så är gångvägarna bra knaggliga fortfarande. Matte blir helt omskakad på varje runda.



En hel del hundar har varit ute och lämnat sina spår efter sig



Två små hundar lösa sprang lösa och busade i snön. Tur för dem att de inte kom fram till mig för jag gillar inte bus och stök...


Jag hör en hund skälla men ser ingen...





Albin kollar in dvärgpinschern, som för en gångs skull höll tyst..


Framför dem gick en liten terrier eller gick är fel ord. Den rusade fram och tillbaka över gångvägen i sitt utsträckta flexikoppel, så Albin fick gå i sakta mak för att inte hinna ikapp den och ägaren som hade noll koll på omgivningen...


Självklart har det funnits mycket att undersöka som vanligt


Han måste ju kolla om den stora blandrashunden är ute i sin trädgård? Tyvärr var den inte det till Albins besvikelse...





Matte har inte annars gjort många knop denna helg men hon bakade kokostoppar idag och det bara för att hon kände sig sysslolös..





Den här retstickan har envisats med att följa efter och lägga sig intill mig gång på gång men hon har i alla fall lärt sig att hålla ett visst avstånd från mig..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar