"Twingly statistik"

fredag 17 februari 2023

Långpromenader i regn...vaktar...

Vi fick inte följa med när Robban skjutsade matte till läkaren i morse.





Mattes husläkare kommer inte tillbaka förrän i mars men hon fick en mycket noggrann och bra kvinnlig läkare som ersättare.
Nu är matte sönderstucken i båda armarna av alla blodprov och av att blodkärlen gick sönder som vanligt. Proverna gällde koll av sköldkörtel, kalk, socker, njurfunktion, HB + att hon fick ta EKG och blodtryck. De två sistnämnda var det inget fel på. Övrigt får matte svar på nästa fredag. 





När matte kom hem tog hon genast ut Albin på hans långpromenad. Det började förstås regna då....


...något som inte Albin besvärades av. Matte tyckte att det var mindre kul...




...och när det var min tur, så hade regnet eskalerat. Jag hatar regn, så det var inte roligt alls kan jag säga...


Jag hörde den vita storpudeln men såg inte till den. Det går inte att ta fel på den hundens skall...


Jag lovar att det här blev en snabb promenad. Jag försökte ta genvägar ibland men det gick inte matte med på...





Matte förstod att brevbäraren var på gång när hon hörde vårt skällande och såg CityMails cykel utanför. Hon fick dock ingen post, trodde hon. När hon senare öppnade dörren så hade brevbäraren ställt ett bokpaket lutat mot dörren istället för mot väggen intill, så när dörren öppnades  så åkte ju paketet iväg. Inte så smart kanske. Personen ifråga vågade väl inte ringa på med tanke på vårt högljudda vaktande.





Albin ligger och trynar i matte säng..



Iris sitter i elrullstolen men vill hellre sitta i mattes knä, vilket hon vill göra allt oftare nu











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar