"Twingly statistik"

måndag 1 februari 2021

Ganska händelselös dag...kallt...

 



Idag har det inte hänt så mycket. Det var riktigt kallt i morse, -13 grader men det kändes betydligt kallare. 

Jag fick inte följa med när Robban skjutsade matte till Ica för att veckohandla. Det var för kallt för oss att sitta i bilen och vänta men de var bara på Ica här i stan. Egentligen brydde jag mig inte för jag föredrar soffan framför bilen..

Frampå eftermiddagen började det att snöa och det är inte vad matte önskade sig, för det ska tydligen snöa hela dagen i morgon också....Undrar om hon kommer ut med elrullstolen i morgon bitti när jag och Albin ska ut på våra morgonrundor?

Lite har jag vaktat idag igen, då en karl flyttade in i lägenheten mittemot oss men den flytten gick då betydligt snabbare än den ovanför oss, för de kommer fortfarande med nya grejer i stort sett varje kväll. Matte fattar inte hur de får plats? Lägenheten mittemot är större så den borde ha passat dem bättre kan man tycka...






I morse fick jag syn på Albin och Robban när matte och jag var på hemväg. Hon släppte mig så att jag kunde springa uppför kullen och möta dem..Vi busade lite i snön...



Robban var ledig så han följde med på långpromenaden och sedan tog han en promenad med Albin och mig på eftermiddagen, innan han käkade middag här (chili con carne) för att sedan åka hem för att duscha och vila sig inför morgondagens dagspass



Tyckte att jag hörde något mysko ljud där borta



Vi har inte sett till många hundar ute idag inte men Albin fick syn på en stor lurvig hund som var en bra bit bort från oss..





Det här var riktigt riktgt intressant...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar