"Twingly statistik"

tisdag 9 februari 2021

Kallt....skott....halskrage...

 


-13 grader vid åttasnåret då vi tog morgonrundan. Ett par timmar tidigare var det -17 så det gick ju åt rätt håll i alla fall...



Fy sjutton, så rädd jag blev då det plötsligt hördes en massa skott. Vem är ute och skjuter så här tidigt och på vad? Nu fick jag bråttom hem. Tur att jag var klar med mina toabestyr i alla fall...








Och så var det dags för en långpromenad vid 11-snåret, efter att matte var iväg och veckohandlade på Ica




Robban har ont i halsen men han följde med ändå. Lite frisk luft skadar inte...



Albin har hittat något mycket intressant tydligen....



Han fick köldkramp när han var uppe i djupa snön




Det var skönt i solen...





Innan Robban åkte hem hjälpte han matte med att klippa bort de tovor som var kvar ur Iris päls. Matte begriper inte varför hon inte har tänkt på att använda halskrage på katten? Iris hade ingenting emot att ha den på sig men herregud så hon morrade och fräste och visade tänderna mot matte som höll i henne när Robban försiktigt började med att reda ut tovorna. Både Albin och jag undrade förfärat vad som stod på?
Hur som helst lyckades Robban få bort tovorna trots att Iris försökte åla sig ur mattes grepp flera gånger. Efteråt fick hon en godisbit av matte i alla fall...Matte tackar sin väninna Anne för tipset om halskragen...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar