"Twingly statistik"

onsdag 24 februari 2021

Promenader....soppor...kaxig hund




Det var ett himla liv på fåglarna...Undrar varför?




Vi tog morgonrundan strax efter åtta för att undvika trafikträngseln till skolan




Albin kollar efter om det kommer ut någon mer när han ska iväg på sin runda








Innan vi gick ut på långpromenaden åkte matte till Ica för att köpa ett antal soppor. Nu är matte inte speciellt förtjust i soppor men hon befarar att det blir svårt att äta och tugga de närmaste dagarna efter operationen. Till frukost köpte hon nyponsoppa och blåbärssoppa...och för övrigt blir det kött/ grönsakssoppor..






Det blåste faktiskt ganska så rejält så inte kändes som +8 grader inte och mulet var det också...




Vi såg en hundägare med en dvärghund i flexikoppel som gick en bit framför oss, en hanhund som revirpinkade på precis varenda lyktstolpe som de passerade förbi och det var många längs den långa gångvägen och inte bara på stolpar utan på allt som kom i hans väg. Hundägaren brydde sig inte ett dugg utan verkade gå i sin egen lilla värld. Hundens kroppsspråk sa, "titta, jag är störst bäst och vackrast"...Alltså en kaxig liten hund med hög testesteronhalt som inte alls förstår hur liten han är egentligen....Flera gånger vände han sig om och kollade på mig men jag brydde mig inte som vanligt...




Albin har fastnat vid någon spännande doft...









Matte tog tvättstugan idag. Hon passade på att bädda rent i sin säng, ja, det blev rent i Albins och i min biabädd också...







Det spelar ingen roll var matte ställer sitt vattenglas. Iris hittar det alltid...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar