"Twingly statistik"

fredag 19 februari 2021

Halt...skitigt...op

 



I morse var det svinhalt på gångvägarna men också skitigt på vissa ställen. Det var +2 grader varmt så det hade töat en del. Jag höll mig mest i snön på sidan om gångvägen, vilket inte matte var så himla förtjust i för jag hittade spännande spår hela tiden och som vanligt varken hörde eller såg jag något annat...



Vi mötte en yngre kvinna som skulle uppför backen som vi precis hade kommit ner från. Matte sa till henne att gå försiktigt för det är väldigt halt. Då visade det sig att hon redan hade halkat omkull på vägen intill...






Hinner ni med? undrar nog Albin. Vi är ute på förmiddagens långpromenad. Strax efter den här bilden togs blev vi utskällda av en svart hund. Han lät helt hysterisk men inte ens Albin brydde sig...



Riktigt skitigt var det längs vägen...



Alltså, jag tycker inte alls om när Albin vill pussa mig...





När jag var ute på en kort rastrunda på eftermiddagen mötte vi en liten chihuahua. Hon hade rosa täcke och rosa stövlar på sig. Det såg lite roligt ut men hon trippade fram så fint...Skällde på mig gjorde hon också...






För nio dagar sedan ringde överläkaren på öron/näs/halsmottagningen på sjukhuset i Köping om mattes röntgensvar av bihålorna. Han sa att han skulle prioritera operation. I morse ringde en sjuksköterska från Västerås sjukhus och sa att hennes läkare hade kontaktat dem och ville att operationen skulle ske i Västerås i stället. På tisdag morgon ska matte till öron/näs/halsmottagningen i Västerås. Tre timmar senare ska hon få träffa narkosläkaren där och sedan blir det operation på fredag i nästa vecka. Snabbt jobbat verkligen! 

Det enda matte är lite orolig för är att operationen sker dagen före fullmåne, vilket innebär större risk för komplikationer men hon kan inte ha det så här längre. Det gick inte att ändra tiden för de hade pusslat för att få ihop det ändå så att matte skulle få opereras inom en snar framtid och det är ju matte tacksam över. Matte kan överhuvudtaget inte andas genom näsan, vilket innebär att hon blir jättetorr i munnen, framförallt på nätterna och dessutom kan hon inte snyta sig trots att snor rinner hela tiden och ögonen rinner nästan lika mycket...Matte köpte nya toarullar och pappersnäsdukar idag igen..De går åt som smör i solsken...😊










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar