"Twingly statistik"

måndag 18 april 2022

Promenader....hundmöten....bad...mjukisdjur...bröd

 


Påklädd för utgång. Vi har gått de vanliga promenaderna under helgen. Det har varit fint och skönt väder. Just nu är det +18 grader....


Matte har tagit morgonrundorna också och vi har verkligen varit ensamma ute. Det enda som har hörts har varit fågelkvitter




Albin kollar ut mot parkeringen och hoppades säkert på att Robban skulle komma...









Han blev jätteglad när Robban kom hit för att följa med på långpromenaderna, både igår och idag...Och jag lovar att Robban blev förvånad när Albin bara lugnt kollar in andra hundar. Ja, jag blev också förvånad eftersom han alltid brukar kaxa upp sig extra mycket när jag är med....Det har "bara" tagit sju år för matte att få honom så här långt. Vi mötte flera hundar under promenaderna och han var lika lugn vid varje möte...Det är alltså aldrig för sent att lära hundar något. Det viktiga är att inte undvika hundmöten, säger matte.



Jag har blivit av med lite pälshår.....




...och Robban fick ta sig an Albin



...och som vanligt satte han sig ner efter en stund






När vi kom hem efter långpromenaden igår, så blev vi tvungna att bada, något som jag verkligen avskyr. Robban fick bära in mig i duschrummet men väl där var jag duktig och stod stilla.

När jag var klar var det Albins tur och han tyckte nog att det var jätteskönt. Han såg helt lurvig ut i pälsen efter badet. 


Robban duschade även av Iris och hon gick in frivilligt. Hon älskar ju vatten, så det var kanske inte så konstigt...Märklig katt det där...







Bild från dagens långpromenad. Albin är orolig att vi inte hinner med


Albin fäller ännu mer efter badet, så det blev lite pälsvård idag också...Han har mycket underull...



Jag blev klar långt före Albin 



Nu kommer ett gäng cocker spaniels. Albin kollade inte ens på dem...






Vi såg de första vårblommorna på påskdagen...







En kompis till Robban och Lena har skaffat sig en tervuerensevalp, en tik och nu 12 veckor gammal. Matte tvättade fem av mina mjukisdjur som jag aldrig använder och de är som nya. Robban fick ta med sig dem till valpen. Jag har hur många mjukisdjur som helst, så dessa kunde jag gärna ge bort...







När matte kom hem från Ica mötte hon invandrarfamiljen som bor snett ovanför oss. En familj med tre barn i cirka 3 - 11 -årsåldern. Matte tror att de är från Syrien men är inte helt säker. Man hör aldrig något från dem utan de är väldigt trevliga och tystlåtna. Hur som helst hade de varit i Stockholm under påskhelgen och höll på att lasta ur bilen här utanför när matte kom. Hon fick detta bröd av dem. Matte värmde det i ugnen och det var riktigt riktigt gott enligt henne....






Iris och hennes älskade ampellilja..





På påskafton var det ju fullmåne och inte vilken fullmåne som helst, utan en stark dramatisk fullmåne, som lätt rörde upp känslor. Det visade sig tydligt med tanke på upploppen och kravallerna i flera olika städer i landet under helgen. Så oerhört trist men inte alls oväntat. Mycket missnöje ligger och gror under ytan och det behövs inte mycket för att det ska explodera. Många förändringar kommer att ske under den närmsta tiden...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar