"Twingly statistik"

söndag 10 april 2022

Promenader....mycket snö

 


I fredags var vi ju insnöade så matte inte kunde komma ut med elrullstolen på hela dagen. Nu i helgen har hon ändå lyckats ta sig ut, så att hon har kunnat ta våra morgonrundor och promenader men vi har fått gå samma promenad alla gånger för det är bara på vissa gångvägar vi kommer fram på....



Hörde att vi i Västmanland hade fått mest snö i landet och det ser man ju. Så här mycket snö har vi nog aldrig haft...




Jag gillar snön.....



Albin är mindre förtjust, precis som matte....



Han har stora svårigheter med sina toabesök....




Långt borta i fjärran får han syn på en hund. Han missar som vanligt ingenting...






Kollar på två fåglar som bråkar med varandra.....





Och här blir jag utskälld av en dvärgpudel...




Två whippets kommer emot oss. De ser lite skraja ut, tycker jag...







Det finns många intressanta dofter gömda i snön...




...men han går inte gärna upp i snödrivorna, troligen pga sina ömtåliga tassar. Han får lätt köldkramp i kalla snön






...och matte gillar inte alls att hon måste kliva över snövallar för att plocka upp efter mig. Hårt, knöligt och knaggligt är det...




Fotbollsplanen plogas ren från snö. De har nog fått ställa in flera matcher. Det brukar ju spelas matcher hela dagarna under helgerna...




Bitvis måste vi gå gatorna också och får då hoppas att det inte kommer alltför mycket trafik. Bilister tar inte så mycket hänsyn i den här stan...



Nu ska matte kolla på fotbollsmatchen, Mjällby - Djurgården. Må bästa lag vinna. Vi får väl gå ut efter första halvlek kan jag tänka mig...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar