"Twingly statistik"

tisdag 5 april 2022

Snö...halt....långpromenader

 


Matte blev inte förvånad när hon tittade ut genom fönstret i morse och såg snön på bilarna och på marken. Hon har känt av det i kroppen de senaste dygnen, framförallt får hon alltid jätteont i knäna när snö är på väg. Det slår aldrig fel.

Samtidigt som hon kollar på snön kommer det en lapp i brevlådan om att hyresvärden delar ut penséer och blomjord till hyresgästerna i nästa vecka, så det kan bli vårfint på balkongerna. Just nu känns det inte som vår i alla fall....



Albin blev inte lika glad över snön som jag blev och inte matte heller för den delen. Snorhalt var det bitvis på vägarna...





Kollar på en hund som jag inte känner igen...




Himlen var bra mörk på sina ställen. Matte säger att det kommer mer snö...






Albin kollar in arbetsmaskinerna vid nya förskolebygget






.

....och jag på ungarna på förskolan medan matte plockar upp efter mig. Vet inte vad de sysslar med men kul verkar de ha, även om jag inte gillar stoj och stök



Matte har komponerat ihop en påsktallrik som serveras eller avhämtas på caféet på påskafton. Hon hann inte mer än in på caféet med infobladen idag vid lunchtid, förrän folk började beställa....

Caféet kommer att hålla stängt på påskdagen och Annandag Påsk.

PÅSKTALLRIK

Innehåll: Gravad lax, lammstek med kall sås, Janssons frestelse, inlagd sill, senapssill, potatis, ägghalvor med stenbitsrom, snittar med Skagenröra, knäckebröd, Västerbottenost och smör.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar