"Twingly statistik"

tisdag 28 juni 2022

Korta promenader....regn o åska...glass


Precis som igår var matte och jag tidigt ute på morgonrundan.  Albin fick vänta tills Robban kom för Albin hade blivit ledsen som han inte hade fått gå ut med honom. Det var riktigt skönt ute i morse.





Klockan tio tog matte ut Albin på en promenad men då var det kvavt och varmt ute igen...



...så det tog inte lång tid förrän Albin ville vila i skuggan




Matte hade med sig vatten till honom...




Promenaden blev betydligt kortare än vad matte hade planerat






Och så var förstås jag också tvungen att ta en runda...




...en liten valp går där framme eller går är väl inte rätt ord. Jag tror inte den är van vid kopplet eller också vill den inte vara kopplad...






Kl 15.30 kom regnet, precis när matte var ute med Albin. Han tyckte nog att det var skönt. Matte blev väl mindre glad över att bli genomblöt, även om hon tyckte att det var skönt. Det gick lite lättare att andas...



Nu behövde inte Albin ta några vilopauser utan var noga med att undersöka det mesta som han passerade...






Matte tvingade ut mig på en rastrunda. Jag gillade det inte alls för jag hade hört åskan en stund tidigare....





Nu åskar det igen och regnet vräker ner...Att det blev oväder och åska var inte alls oväntat, eftersom det är nymåne i morgon, säger matte





Matte har gjort statistiken över föregående veckas försäljning åt caféet





Hon köpte ägg och jordgubbar på torget






Och så har hon kokat hundglass till oss som hon lovade. Glassens innehåll är kycklingbröst, potatis och morot samt olivolja och buljong från koket.


Hon tiggde till sig några kraftiga pappmuggar på caféet. De var lite för höga så matte skar av en bit. Meningen var att vi skulle få glassen på eftermiddagen men då kom åskan. Jag blev förstås jätterädd, så vi väntar med glassen tills i morgon, då det förhoppningsvis har lugnat ner sig och man kan slicka i sig den i lugn och ro.....




Iris vanliga morgonritual är att lägga sig raklång på hallmattan och inte flytta sig frivilligt när matte ska köra ut elrullstolen. Inte förrän matte kliver ur och ska flytta på katten sticker hon iväg...

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar