"Twingly statistik"

onsdag 1 juni 2022

Promenader o åter promenader...




Idag fick jag ta långpromenaden före Albin, för han fick följa med Robban till Eskilstuna för att få lite omväxling. Robban skulle hämta beställda högrevsburgare...



Jag blev sugen på lite gott fräscht gräs...





Matte hämtade sedan Albin vid caféet...



Huvudet går som en propeller på honom. Han vill inte missa någonting...Inte en enda hund såg varken Albin eller jag till på våra promenader. Märkligt!




...och inga tanter ute idag heller på demensboendet



Albin känner nog att jag har pinkat där...





Matte skrev ut en bunt med lunchmenyer igen. De går verkligen åt...






Och så tuggade han i sig lite mer gräs på eftermiddagens långpromenad...




Det var betydligt varmare på eftermiddagen, 20 grader, då solen tittade fram. Albin blev tvungen att vila en stund i skuggan...Matte körde jättesakta för hon märkte att han tyckte att det var jobbigt...









Jag fick gå samma sträcka som Albin hade gjort. Jag försökte ta genvägar flera gånger, men matte gick inte med på det..



...här måste vi ta det försiktigt som vanligt. När matte och jag skulle gå över vägen på övergångsstället här häromdagen, såg matte att det kom en bilist som körde väldigt osäkert, så hon stannade trots att vi var på väg ut på vägbanan och det var väl tur. Det var en övningskörning, enligt skylten bak och det syntes verkligen, men personen som satt bredvid och hade ansvar för körningen borde ha sagt till föraren att man stannar vid obevakat övergångsställe när de ser att folk redan är på väg över...






Lenas yngsta dotter ska flyga till USA på söndag och besöka en kompis i tre veckor på sin semester. Kompisen studerar där. Då är hon tvungen att ta pcr-test (covid) innan avfärd och hade fått tid kl 08.00 på Arlanda samma morgon. Nu ringde de igår och sa att tiden var struken för att de inte har någon personal. "Vad gör jag då? Planet går kl 11.00",frågar dottern. "Du får vända dig till din vc", blir svaret. Problemet är att testet får inte vara äldre än 24 timmar och det finns ingen vc öppen på lördagar. Det visar sig att det bara finns två ställen i hela Mellansverige som du kan ta testet på en lördag och det är antingen i Örebro eller i Stockholm. Nu måste hon alltså åka till Örebro på lördagen, själv bor hon i Eskilstuna. Nog för att det är kaos på Arlanda men det här är så dåligt. Dottern är ju inte den enda som ska med flyget..Även om man ska åka från Arlanda, så kan ju folk bo långt från dessa två orter. Finns det någonting som fungerar nu för tiden, undrar matte?














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar