"Twingly statistik"

tisdag 31 maj 2022

Dagsregn med mkt korta uppehåll....mjukisdjur...

 


Dags för långpromenad i regnet. Inte något som Albin räds så länge det inte blåser stormvindar. Matte har det jobbigast med den höga luftfuktigheten....



Skolan har friluftsdag. Alla fyra fotbollsplanerna är upptagna av  skolungdomar....





Kul med friluftsdag när det är dagsregn och någon värme är det inte heller...Ibland vräker regnet ner...




Mellan två fotbollsplaner finns en boulebana och där spelar pensionärerna som de gör varje tisdag. De är inte heller rädda för regnet...






Vid 14.30-tiden var det uppehåll i regnandet, så matte passade på att ta ut Albin på en längre promenad och de hann nästan ända hem innan nästa regnskur kom....





Självklart blev jag tvungen ut i blötan och regnet eskalerade ju längre vi gick. Kände mig som en dränkt katt...fy fasiken...






Och när vi kom hem hade Albin tagit några av mina mjukisdjur. Varför, vet jag inte för han leker aldrig med några mjukisar eller andra leksaker. Han skulle väl retas antar jag...Annars brukar han alltid ta mattes tofflor och kasta omkring dem, när hon och jag är ute. Han biter i alla fall aldrig sönder något och det är tur, för jag är jätterädd om alla mina mjukisdjur...





Matte handlar ju mest på vårt trevliga Ica här i stan. Idag bytte de ägare efter att tre generationer har drivit butiken under mycket lång tid. Nu är det en stockholmare som har övertagit butiken. Han har tidigare varit butikschef i tre olika Ica-butiker i Sthlms-trakten och matte hoppas verkligen att han kan bevara trivseln och utbudet i butiken.

Matte träffade en granne tidigare idag, som är från samma hemtrakter i Stockholm som matte är. De pratade just om att så många stockholmare har flyttat hit. Inte så konstigt eftersom stan har blivit så förstörd, enligt de båda två...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar