"Twingly statistik"

fredag 20 maj 2022

Omväxlande väder...ösregn



Det har varit jättetrist väder här idag. Igår, sol och 22 grader, idag 10 grader och ösregn. Regnet vräkte ner när jag var tvungen att gå långpromenaden och det var minsann inte alls kul. Nu verkar det dock klarna upp ser det ut som....



 


Albin brydde sig inte alls om regnvädret...


Det blev stopp vid de obligatoriska lyktstolparna ändå



...och lite gräsätande förstås





Min promenad gick desto fortare. Jag fick gå samma sträcka som Albin, men med stor tidsskillnad...Vi var helt genomblöta när vi kom hem, trots att matte hade Robbans regnrock på sig. Hon märkte också att hennes ena joggingsko läckte in vatten, när hon skulle plocka upp efter mig. Inte så kul, förstår jag...Jag hatar ju själv att bli blöt om tassarna...




Inte en enda hund såg vi till. Är det bara vi som måste gå ut i regnet?






Idag fick matte kallelse till öron/näs/halsmottagningen i Västerås som hon skulle ha varit hos i februari, enligt läkaren. Matte kontaktade dem 29 mars och efterlyste återbesöket och nu får hon komma dit om drygt tre veckor. Bättre sent än aldrig kan man tycka, men inte när man har ont och ständiga besvär.

Fördelen med dagens regn är att pollenhalten har lagt sig något. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar