"Twingly statistik"

onsdag 4 maj 2022

Trött av att sitta i bilen...korv....Postnord..

 


Så här trött var jag när matte hämtade mig. Jag och Albin fick vara i Robbans bil under tiden matte fick fönstren putsade. Jag satt väl där i cirka två timmar och det utanför caféet, så jag kände all matos. Jag var ju döhungrig. Inte förrän matte kom fick Albin och jag dela på en korv.

Jag vaktar ju en del och man vet aldrig om personen från Alltjänst ifråga är hundrädd och för att han skulle kunna röra sig fritt i lägenheten, så tyckte matte att det var enklast att hålla oss borta.


Det blev verkligen stor skillnad nu när fönstren är rena. Den mycket trevliga killen behövde ingen pall eller stege för han var drygt två meter lång. Han och matte pratade om hundar, berättade hon. Han hade en blandrastik själv som var lika gammal som Albin, alltså tio år.

Två personer har sedan frågat matte vad fönsterputsningen kostade, men hon har ingen aning för hon har inte frågat. Hon tycker att det är värt varje krona oavsett. När hon senast anlitade dem, för två år sedan, betalade hon 280 kr med Rutavdraget men det har kanske ökat som allting annat. Vi får väl se när fakturan kommer?





Robban fick plocka ner gardinerna från fönstren i morse. Han fick även pumpa däcken på elrullstolen. Albin ser nyfiket på, även om han tycker att kompressorn för ett himla oljud. Jag håller mig på behörigt avstånd..






Matte tog ut mig först ur bilen. Vi tog därefter en långpromenad. Visst, det var skönt att sträcka på benen men jag tänkte mest på den försenade lunchen...



Jag försökte flera gånger ta en genväg hem men det gick inte matte med på...







Albin var också trött men han gäspar ju ofta, så det var ju inget ovanligt



Även om det inte var så väldigt varmt ute idag, +16 grader och ganska så molnigt, så verkar Albin tycka det är jobbigt med den plötsliga värmen. Han vill gärna stanna och vila en stund emellanåt...



...och käkar fräscht gräs gör han gärna





Och nu är alla gardiner tvättade och torra. Matte hoppas att Robban hinner sätta upp dem i morgon bitti...





Matte fick ett meddelande från Postnord igår att paketet från Zooplus skulle komma idag mellan kl 10.00 - 15.00 och på den vägen är det. Klockan är nu 18.30 och inget paket eller ytterligare meddelande har kommit. Matte är så trött på Postnord, så ni anar inte...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar