"Twingly statistik"

torsdag 12 maj 2022

Mycket snabba promenader....skjutande...

 


I morse fick matte ta våra morgonrundor själv






Kommunen anordnar företagsfrukostar och i morse var Robban där, på Kungsörstorp Hotell & Konferens för att representera Lenas Torgcafé. Kommunen samt företagare berättar vad som sker och händer i kommun och företag. Idag var det Handelsbanken som bjöd på god frukost.






Som vanligt undrade Albin vad matte ville när det var dags för hans morgonrunda



Ut kom han så småningom ändå...






Inte hade han bråttom ut på långpromenaden heller. Här hör han att det skjuts någonstans, troligen från skjutbanan, även om matte tyckte att det kom från annat håll...





Albin blir inte lika rädd som jag blir, men han tyckte ändå att skjutandet var obehagligt. Skotten avlöste varandra så långpromenaden gick ovanligt snabbt. Dessutom blåste det ganska så friskt och det gillar han inte heller. Han stannade inte vid en enda lyktstolpe...







Tack o lov hade de slutat att skjuta när det var min tur att gå ut



Ingen korv i det här trädet. Jag tycker att det är dags för det nu...





Ett par timmar efter att matte hade pratat med fastighetsskötaren, kom han och satte i nya lysrör över diskbänken och i spisfläkten. Visst, matte får betala för dem, med det var bara en mindre summa som läggs på hyresavin. Det stora lysröret kostar 66 kr och det lilla visste han inte, men det lär inte vara någon större summa det heller. Så skönt att få det åtgärdat, tycker matte. Hyresvärden ska ta kontakt med hissföretaget om den krånglande hissen.







Det blåste riktigt hårda vindar på eftermiddagen, så promenaderna var inte så roliga, tyckte Albin. Kvistar och grenar lossnade från träd och blåste omkring...




Han tog sig i alla fall tid till att äta lite nytt gräs 








Min eftermiddagsrunda blev mycket kortare än tänkt, för nu hade skjutandet satt igång igen. Matte hade fullt sjå med att hålla mig, eftersom jag blev panikslagen och bara ville hem...Vi ska snart ut på en runda till, för matte är osäker om jag ens hann kissa. Nu måste de väl ha slutat skjuta, tror matte.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar