"Twingly statistik"

onsdag 18 maj 2022

Händelselös dag....mjukisdjur....

 




Vi har gått våra vanliga promenader. Ingenting speciellt hände under dem. Vi har inte ens mött en enda hund, konstigt nog..



Albin kollar in förskolebygget och gäspar precis som vanligt..




Vilopaus i skuggan. Även om det inte var jättevarmt, sol och +16 grader, så tar det på honom..Det är första dagen i år som matte inte hade någon jacka och dessutom inte hade sina kängor på sig, utan bara sandaler...

Vi tog ingen längre promenad på eftermiddagen utan det blir runt 18-tiden i stället






Oj, nu kommer en hel radda med förskolebarn. Vi väntade tills de hade passerat förbi....




Det här var riktigt intressant...



Nu vill jag bara hem och äta lunch...




Matte trodde att hon kunde hoppa över dammsugningen idag, ända tills hon tappade en burk med salt på köksgolvet. Hon hade hällt över saltet från förpackningen till burken. Det är ganska mycket salt i en 1 kg:s förpackning...

Och när hon ändå var i farten så dammsög hon hela lägenheten, något jag inte är så förtjust i för då måste jag rädda alla mina mjukisdjur....


Det här är bara en bråkdel men de som jag är mest rädd om...





Matte har inte gjort så mycket mer, men hon skrev ut en bunt lunchmenyer för nästa vecka. De hade tagit slut på caféet.

Matte åkte förbi caféet i morse då hon skulle till Ica. Det luktade strömming lång väg utanför caféet. Stekt persiljefylld strömming med potatismos och skirat smör var dagens lunch. En rätt som är riktigt populär.. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar