"Twingly statistik"

torsdag 5 november 2015

Bussar....arbetsfordon.....grönsaker...







Under morgonrundan hörde jag plötsligt Carinas buss. Jag tvärnitade, vände mig om och ja, där kom hon. Jag blev jätteglad och fick förstås väldigt bråttom fram till parkeringen. Matte släppte loss mig när vi hade kommit över vägen så jag fick springa fram till Carina.

Matte fattar inte att jag kan skilja på bussarna eftersom Carina kör olika bussar beroende på vilka arbetsuppgifter hon har och ändå känner jag igen dem. Dessutom passerar en hel del SL-bussar oss på promenaderna men de bryr jag mig inte om.



Det var full fart fram till Carina






Hon hade kört skolungdomar och stannade nu hos oss i ett par timmar innan hon skulle vidare in till Stockholm och Cityterminalen.

















Robban jobbade hela natten fram till sju i morse. Han hann sova i två timmar och följa med på en kort promenad med oss innan han skulle iväg på jobb igen. 

Först skulle han besiktiga bärgningsbilen i Jordbro och sedan ut på jobb igen och det pågår fortfarande. Han vet inte när han blir klar för dagen....


















Som vanligt måste Albin kolla när de jobbar med arbetsfordonen. Han är helt fascinerad och skulle väl kunna stå där hur länge som helst om han fick. Vad det nu är för häftigt med det? De låter ju  bara illa enligt mig....







Robban har satt på sig vinterjackan trots att det var riktigt varmt ute, +10 grader, men han var väl frusen för att han är trött





Det blev ett kort stopp vid närbutiken för matte skulle köpa pasta












Matte gjorde en pastasallad med kassler, ost och grönsaker i. Det lär räcka länge för henne om nu inte Robban tar lite när han kommer hit och det gör han nog....


Matte kokade god hundmat till oss också som vi fick nu i kväll, också med en massa grönsaker i som blomkål, morötter, ärtor och broccoli. Riktigt gott faktiskt!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar