"Twingly statistik"

onsdag 4 november 2015

Stark yrsel......promenader








Igår var det dags för en inköpsrunda igen efter den obligatoriska tisdagstvätten. Robban jobbar flera dagar denna vecka så matte ville passa på då han kunde skjutsa henne.



Måste kolla när Robban parkerar i garaget





...och det gör Albin också



När vi till slut var hemma igen gick vi förstås en längre promenad








Albin fastnade förstås vid arbetsfordonen


Mitt under promenaden drabbas matte plötsligt av världens yrsel. Jag trodde aldrig att vi skulle komma hem. Allting bara snurrade för henne. Vilken tur att hon kunde hålla i mig...Matte tycker att jag är så duktig som anpassar mig så lätt efter omständigheterna....

Den obehagliga yrseln höll i sig resten av dagen så Robban fick ta de övriga rastrundorna med oss......











Matte hade yrsel i morse också men hon tänkte ändå ta morgonrundan med mig. Vi kom bara ut på gräsmattan här utanför där jag kunde kissa innan matte var tvungen att vända och gå in igen. Hon bad Robban att ta med mig då han gick rundan med Albin och det gjorde han.

Några timmar senare tog han ut oss på en promenad. Vi stannade till vid närbutiken för Robban skulle köpa kokosmjölk till middagen som han skulle laga. 



Utanför närbutiken....



...och Albin måste stretcha som vanligt




Albin blev lite fundersam när han fick syn på matte uppe på balkongen




Jag hade bråttom hem till lunchen..










Jag vet inte vad rätten kallas som Robban lagade men han wokade kycklingfiléer, morötter och paprika och så hade han i currypasta och kokosmjölk. Tydligen var det gott men vi fick inte smaka. Vi fick bara det överblivna riset i vår kvällsmat.













Robban jobbar hela natten men innan han åkte vid 15.30-snåret hann vi gå en kortare promenad. Nu följde matte med fast det fortfarande var snurrigt för henne....








Albin måste kolla så att vi hänger med....













Matte tror att det är ögonen som orsakar yrseln. Just idag fick hon ett brev från ögonkliniken dit optikern skickade remissen. De beklagade att de har lång väntetid. Det tar 2 - 3 månader innan matte kan få komma till dem. Matte är i alla fall tacksam över att de hörde av sig eftersom det är ännu jobbigare att gå och vänta om man inte hör något ifrån dem...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar