"Twingly statistik"

måndag 30 november 2015

Bloggar igen...


Det är väl dags att börja blogga igen efter tio dagars vila. 


Leo försöker busa med mig men jag har ingen lust....


Matte mår lite bättre idag men läkarna kan inte säga orsaken till hennes varierande blodtryck. Ett är säkert i alla fall och det är att hon inte ska äta blodtrycksmediciner för då blir hon bara ännu sämre. 










Här kommer några bilder från de senaste dagarna då matte har varit med oss ute. När Robban går promenader med oss blir det oftast inga bilder tagna......


Albin väntar alltid så stilla och snällt vid ytterdörren när det är dags för promenad....




Undrar vart de ska gå?




Aha, Robban ska prata med parkeringsvakten om bilarna som står parkerade på gården utanför vårt hus varenda dag och natt fast det är förbjudet. 

Det är faktiskt mycket irriterande när de startar motorerna precis utanför sovrumsfönstret på de mest konstiga tider....Bilägarna struntar i alla böter som de får dagligen....




Och där står Robbans bärgningsbil....Synd att han inte får bogsera bort bilarna...





Och inga korvträd som vanligt........





Först nosade Albin mig i rumpan sedan hittade han en intressantare doft på marken...




Robban och Albin väntar på matte och mig.....




Albin gillar att busa med Robban så nu vill han nog få igång honom men Robban är trött efter jobbigt nattpass....




Så spännande...Det är en ekorre där uppe....





Både igår och idag mötte jag den ilskna schäferblandisen på morgonrundan men hon var knäpptyst båda gångerna. Inte tendens till minsta utfall ens. Jag blev förvånad men matte tror att tiken har lärt sig att jag inte utgör något hot. Jag nonchalerar henne helt varje gång så nu har hon väl märkt det......Så fort någon annan hund dyker upp går hon igång igen och inte lite heller....





Jag gillar att gå på den här grässlänten vid skateparken....






Här har jag och Albin fått syn på en stor fisk som hoppade i vattnet vid småbåtshamnen. Det såg jättekul ut....




Ett kort stopp vid närbutiken när matte skulle köpa citroner




Och här kollar jag på TV. Tror att det var hockeymatchen igår då DIF vann över Malmö. Matte tycker alltid att min sittställning är lite märklig....

















Igår kom Carina och Nicklas hit. Det var roligt att se att Albin sprang fram till Nicklas för att hälsa och att han ville att Nicklas skulle klappa honom. Albin har bara träffat Nicklas två gånger och tidigare har han inte velat ha någon närmare kontakt med honom men Albin är mycket modigare och lugnare nu......





Självklart ville jag också att Nicklas skulle ägna sig åt mig så jag trängde mig emellan





Här hälsar Albin på Carina och är halvt uppe i hennes knä. Också en framgång när det gäller intimare kontakt...



...men självklart ville jag ha Carina för mig själv. Matte tycker att det är onödigt att jag är så sotis på de andra djuren



















Där borta står den stora stiliga storpudeln och hans yngre brorsa.....





Där pudlarna står ska de bygga ett utegym. De började gräva idag....












Nu är det dags för lite vila efter kvällsmaten.....
















När Iris vill vara ifred lägger hon sig i buren







...och Leo har bytt ut soffan mot mattes säng












Matte fick ett mycket sorgligt besked igår då hon fick höra att hennes morbror Evert hade somnat in.




Vila i frid!









Carpe Diem 







   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar