"Twingly statistik"

måndag 9 november 2015

Hantverkare...vaktar Albin....retas.....smällare






Matte tänkte ta ut Albin först på morgonrundan i morse men precis när de ska gå så kom Robban från jobbet. Han hade jobbat natt. Nu följde han med så både Albin och jag kunde gå ut samtidigt.









Det var uppehåll i regnandet men så mycket vattenpölar överallt och de gillar jag inte alls. Man får ju gå världens omvägar för att kunna ta sig fram...







Matte tycker att jag är jobbig som inte heller vill gå i det blöta gräset. Det tar ju tid innan jag gör mina toabestyr i det här vädret men jag vill inte bli blöt om tassarna. Robban kallar mig för primadonnan.....




...medan Albin inte tycks bry sig alls om underlaget












Vi hann inte mer än hem förrän Carina kom. Hon hade drygt tre timmars väntetid mellan körningarna....





Både Albin och jag vill bli klappade av Carina samtidigt




...och hon får inte sluta





...men jag fick problem för Iris la sig i mattes knä och sotis som jag är satte jag mig mellan Carina och matte så att matte kunde klappa mig också....













Plötsligt ringer det på dörren och utanför står två hantverkare som ska åtgärda en del problem i lägenheten. 

Matte sa ju till om kylan i hennes sovrum redan i vintras, i januari/februari någon gång men det har ju inte blivit åtgärdat ännu. Trots att det inte är kallt ute ännu så upptäckte "gubbarna" att det var betydligt kyligare i mattes sovrum än i övriga lägenheten. De tror att problemet kommer från källaren under rummet. Just under rummet finns ett fönster som inte är tätt utan kylan tränger in och upp utefter betongen och av den anledningen blir golvet i mattes och mitt sovrum svinkallt. Nu skulle de bomma igen fönstret eftersom det inte används ändå. Vi får hoppas att det hjälper för så kallt som det var i vintras vill vi inte ha det......

Dessutom ska de åtgärda balkongdörren för den är skev. Den är svår att både stänga och öppna och så drar det från dörren. Får väl se hur länge det dröjer tills det bli fixat?

Det tredje problemet fixade de på en gång. Det var ett vägguttag som inte funkade. Alltid något!














Som alla vet så vaktar jag Albin mot andra hundar men aldrig mot människor men det hände idag. När en av hantverkarna gick in i vardagsrummet där Albin befann sig tillsammans med Robban och Carina så kom jag som skjuten ur en kanon från hallen och markerade högt och bestämt mot karln. Jag tror att alla blev överraskade och helt paffa för jag har aldrig gjort så tidigare. 

Jag vet att Albin är lite osäker när det gäller karlar och jag vaktar min lillebror i alla lägen även om matte nu tyckte att det var helt onödigt. Albin verkade ju inte ens skraj. Han var ju till och med fram och nosade lite försiktigt på en av "gubbarna" så mitt beteende var inte ens försvarbart enligt henne och det har hon kanske rätt i.













Dags för Carina att åka och jobba igen....

















Matte fick en liten fin plåtask med polkagriskarameller av Carina

















Även om jag är mån om min bror så kan jag retas med honom också. Här har jag lagt mig i hans bädd. Han blev riktigt besviken men jag låtsades inte om det....

Det var förresten första gången jag låg i bädden och den var riktigt skön....Matte tyckte att det var onödigt av mig eftersom jag gärna ligger i sofforna, något som Albin aldrig gör....












När vi gick förbi skateparken nu vid 17-tiden så var två små killar där med sina kickbikes trots att det regnade ordentligt. Tuffa killar måste jag säga! Jag vill ju inte ens gå ut men blir förstås tvungen av matte.....










När matte skulle gå kvällsrundan med mig igår blev jag helt panikslagen för plötsligt så började det smälla och inte lite heller. Jag ville springa hem på en gång men matte visste att jag var nödig så hon tvingade mig ut på en gräsmatta. Jag skyndade mig med toabestyren så att vi kunde gå hem igen. Helst ville jag springa men matte tvingade mig att gå sakta. Herregud så rädd jag var. Nu går vi mot en otäck tid...Så himla onödigt med dessa smällare....
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar