"Twingly statistik"

måndag 2 november 2015

Löv och åter löv.......brevbärare







Det har varit en helt underbar höstdag här idag igen, sol och nästan vindstilla men vi drunknar nästan i löv. Det är så otroligt mycket löv överallt....








Det här ska vara en trottoar men det syns inte....





Kort vilopaus...

















Oj, nu kom brevbäraren. Varje gång jag hör postbilen komma ute på vägen så springer jag ut på balkongen och skäller på den för jag känner direkt igen ljudet när den kommer. Och sedan har jag lärt mig att det tar en liten stund innan vi får vår post och då är jag beredd och skäller lite till vid brevlådan. Matte gillar det inte alls. Hon säger att det är rena dumheterna och ärligt talat vet jag inte varför jag gör det? Till min fördel är väl att jag tystnar ganska så snabbt....






Vi stannade till vid närbutiken för matte skulle köpa grädde till middagen. Hon skulle laga korv Stroganoff.....





Albin kollar på en liten hund som passerar förbi

















Albin fick sitta vid sidan av gångvägen när vi mötte en border collie. Han satt så fint och stilla och brydde sig inte om hunden






Efteråt hade han bråttom fram till oss

















Förutom promenaderna har det inte hänt så mycket. Matte gjorde en äppelpaj men vi fick inte smaka. Jag tyckte att det doftade så gott så jag blev lite besviken.....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar