"Twingly statistik"

lördag 31 oktober 2015

Kyrkogården.......Åland.....DIF





Vi åkte till Skogskyrkogården på förmiddagen för att smycka och tända ljus på mattes föräldrars och Robbans morföräldrars grav. Robban har tyvärr aldrig träffat sin morfar för Robban var inte född när han avled.... 








Albin tar sig en närmare titt på graven





...medan jag var mer intresserad av alla dofter. Det springer många vilda djur här inne och det kände jag tydligt..





Här var mycket folk och även hundar





Nu får jag en puss av Albin igen. Han vill gärna pussas men jag är inte lika intresserad...




Besöket på kyrkogården på Alla Helgons Dag avslutas alltid med varmkorv och bröd. Här väntar vi på att få en varsin smakbit....






Albin och Robban väntar på att jag ska bli klar med toabesök och nosande så att vi kan åka hem igen





Det finns alltid så många spännande dofter på nya platser så jag har inte bråttom......















...men Robban hade bråttom för han skulle iväg på Ålands-kryssning med sin grupp på Sjöräddningen. Det är en ren nöjesresa och det kan han behöva.....









Vi hann i alla fall ta en promenad när vi kom hem.....




Det var ett himla liv på ett gäng fåglar uppe i trädkronorna 




Vid småbåtshamnen stod flera karlar och fiskade
















Carina har kommit för att hämta upp Robban och köra gruppen till Ålandsbåten. De har haft turen att få hyra bussen till skapligt pris för Carina ska sedan vidare till Arlanda för att hämta upp folk.









Jag ville så gärna springa ut och hälsa på Carina men det fick jag inte....




Albin fick syn på en insekt av något slag. Han blir ju lite nojjig då....













Idag är det en riktig Djurgårdsdag i Globenområdet.. Först fotboll på Tele2Arena där Djurgården vann med 4-2 över Sundsvall och nu spelar Djurgården - Karlskrona hockey på Globen. Efter två perioder leder DIF med 3-2 så vi får väl hoppas att det slutar med DIF-vinst där också.....


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar