"Twingly statistik"

tisdag 6 oktober 2015

En helt vanlig tisdag.....hoppar o skuttar gärna...


En helt vanlig tisdag som alltid eller åtminstone oftast börjar med att matte fyller maskinerna i  tvättstugan innan hon går morgonrundan med mig.....




Där borta går en väldigt argsint rottweiler. Honom vill jag inte gärna ha närkontakt med....






I morse var skateparken avstängd för klottersanering. Usch, så starkt det luktade. Några timmar senare var det fritt fram för ungdomarna att åka men jag tycker att det fortfarande  luktade illa...




Nu ska vi ut och åka igen....


Matte skulle både till djurboden och köttbutiken





















Vi tog en sväng ner till hamnen också men det kom en ordentlig regnskur så besöket blev kort




Mörka moln...




Det var skönast att sitta i bilen



















Albin hoppar gärna upp på stora stenar och små bergknallar. Ja, han gillar att hoppa och skutta upp på det mesta som han kan stå på....Det är en spänstig kille...











...men jag begriper inte hans fascination för lastbilar, grävmaskiner och andra arbetsmaskiner.




Han ska alltid stå och glo när de jobbar....





Jag får väl passa på att kolla in de här dofterna i stället......















Vid femtiden kom Carina hit. Jag fick syn på henne när vi var på hemväg från promenaden. Jag blev jätteglad....

Hon hade några timmars väntetid innan hon skulle hämta sällskapet som hon hade kört till Häringe slott.







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar