"Twingly statistik"

måndag 19 oktober 2015

Torkrum.....kickbikebana....stolpe....









Jag trodde att det var Carinas buss som stod parkerad på grusplanen men det var det inte. Tog mig en närmare titt på den i alla fall....





När Robban gick morgonrundan med Albin såg han att matte var i tvättstugan och närmare bestämt i torkrummet så han gick dit. Albin har aldrig varit där så han tyckte att det var lite läskigt där inne. Både torkskåp och torktumlare dundrar ju ganska så högt förstås....




Nyfikenheten tar över som vanligt...










Sedan åkte vi till Handen för både matte och Robban hade ärenden att uträtta där.


Albin måste stretcha som vanligt innan han hoppade in i bilen



Jag var mindre road av att åka med bilen idag


Först åkte vi till Handen igår då vi hade kurs och så nu idag och sedan säger matte att vi ska åka dit två gånger till i denna vecka och det blev jag ju inte gladare av. Hade det varit till kursen hade det varit roligt men nu är det inget kul vi ska göra.






I morgon ska matte göra om synundersökningen för att se om det är glasögonen som ger henne huvudvärk. Hon köpte dem i maj i år men det är bara de senaste veckorna som huvudvärken har besvärat henne. Hon var inne och pratade med optikern idag som tyckte att hon skulle kolla synen och styrkan på glasögonen igen.

Och på torsdag ska hon till ortopeden på Handens sjukhus med sin onda svullna hand.


Robban ska inte jobba förrän på fredag så därför kan han skjutsa henne och det är matte så tacksam över. Det är väl bra att vi får följa med även om jag inte är så förtjust i att åka bil. Det är ju tristare att vara ensam hemma....
















Albin älskar hindren på kickbikebanan. Han rusar gärna upp och ner för dem hur många gånger som helst...






















Lite balansgång mellan hoppen över hindret....





Han hoppar och studsar hela tiden



Vet inte vad han har fått syn på?



Matte försökte förstås få fart på mig också men det hade hon inget för. Jag klev sakta och omotiverad över det låga hindret en gång men sedan ville jag inte mer.....

















Nu har Albin hamnat på fel sida av stolpen och står där som ett fån.....




...med lite hjälp av Robban kom han på rätt sida så småningom.


Robban har inte samma tålamod som matte har för hon hjälper aldrig mig om jag har hamnat fel och fått hjärnsläpp. Orättvist!












Albin ligger gärna på balkongen men nu börjar det bli kallt. Han ser lite frusen ut tycker jag.......




Det är betydligt skönare och varmare i soffan...men Albin går aldrig upp i sofforna. Märkligt egentligen eftersom han ser att både jag och katterna ofta ligger i dem.......























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar