"Twingly statistik"

fredag 2 oktober 2015

Panik.....-1 kg





Carina käkade frukost här. Hon hade kört skolbarn och hade nu väntetid i några timmar.


Albin ser måttligt intresserad ut.....





...men sedan gick han fram och kollade lite närmare på bussen





Jag var ju också tvungen att att inspektera bussen förstås. Carina skulle åka och byta buss för hon skulle köra ett företag till Arlanda.












Vi tog en promenad innan vi skulle åka till veterinärkliniken i Västerhaninge för att klippa klorna.




Jag fick nästan dra matte uppför backen....






Väntar på matte som vanligt....





Väntar en stund utanför veterinärkliniken på vår tur...




Jag fick vänta i väntrummet medan Albin skulle få sina klor klippta. Matte ville inte att jag skulle stressa upp honom mer än vad han redan var så det var bättre att vänta utanför sa hon..

Jag hörde hur rädd Albin var så jag blev orolig och ville helst in till honom. Albin fick panik och höll på att bita Robban i armen. Han hade haft fullt sjå att hålla honom. Han var så superstressad så Robbans svarta tröja var helt vit när de kom ut så den var han tvungen att ta av sig.. 

Matte tog hand om Albin och gick ut med honom från kliniken och Robban tog in mig till sköterskan. Robban lyfte upp mig på bordet. Jag stod helt stilla så kloklippningen gick fort och smärtfritt. Jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig.

Vi vägde oss också och matte blev jätteglad när hon såg att jag hade gått ner 1 kg på drygt en månad. Undrar vad granntanten som tyckte att jag var rund säger nu? Jag väger 23 kg. 

Albin väger 21,5 så han hade gått upp 3 hg men det gör inget för han är smal och smärt.






Kloklippningen blev en ren pärs för Albin och han är glad att  det är över













Självklart blev det ett stopp vid Ica Maxi för matte behövde en hel del varor...
















Robban måste plocka bort en massa frön som har fastnat i Albins päls



Så skönt att vara hemma igen



...och ta en tupplur i soffan






...medan Albin la sig på balkongen som vanligt


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar