"Twingly statistik"

söndag 11 oktober 2015

Kursträff 5.....pendeltåg/buss






Så snopen jag blev när vi skulle ta pendeltåget till kursen.




Robbans bil blir inte klar i helgen för han har fått fel delar så då blev vi tvungna att ta pendeln men det hade jag inget emot. Jag tycker att det är kul att åka med pendeln. Vi blev lite fundersamma över hur Albin skulle klara av det eftersom han bara har åkt en kort sträcka här i Nynäs tidigare men det gick ju hur bra som helst. Han är så nyfiken på allt....







Albin ville gärna kolla ut genom fönstret på pendeln








Jag kollar in ett gäng grabbar som sitter på sätena på andra sidan av gången. De skojbråkar och jag gillar inte stök och bråk utan är som en liten polis säger matte...
















Väl framme på kursplatsen blev jag jätteglad när jag fick syn på Carina. Hon hade kört ett gäng turister till Arlanda på morgonen och skulle köra hem oss när kursen var slut för att sedan direkt åka till Nyköping för att hämta en grupp som hon körde dit igår.









Det saknades några hundar idag pga av utlandsresa, omplacering och så Elsa som är i höglöp och mår dåligt.

Vi tränade det vanliga, sitt, ligg, stanna kvar, stanna, gå-fint-i-kopplet, olika hälsaträningsövningar, hundmöten, inkallning, uppletande av föremål, söka efter matte/husse i skogen, vara tyst uppbunden, nej- och varsågod-övningar och så avslutade vi med korvträden......




Två hundägare hälsar på varandra men det får inte hundarna göra. De ska helst sitta stilla vid sidan av sin ägare



Albin vill inte sitta men huvudsaken är att han inte bryr sig om  den andra hunden som här är lilla Boy..




Här möter de flatvalpen Smilla...




Här möter Carina och jag cairnterriern Rocky som helst vill hälsa på allt och alla. Han skötte sig fint...



Och här möter vi lilla toypudeln Boy





Boy och Molle




Rover och Rocky



Smilla och Rover





Här står vi och väntar på vem som ska möta oss...









Nej-övning...Det finns god korv i burken som vi inte får ta.....



Här är det Albin som verkar intresserad av korven




Han klarade faktiskt att gå förbi men det doftade tydligen jättegott




Lilla Boy var jätteduktig som vanligt




Likaså Molle





.....och duktiga Smilla











Jag går slalom mellan hundarna




Jag går ett varv runt varje hund som ska sitta eller ligga stilla. Albin reser sig när han får syn på mig.



Här ska hundägaren gå ett par varv runt sin hund som ska sitta kvar. 

Jag sitter still hela tiden men det gör inte Albin. Jag bryr mig inte alls om de andra men Albin är ju lite osäker i närheten av andra hundar så han reser sig upp snabbt...










Hälsa på person utan att hoppa på honom. 

Jag var jätteduktig idag för jag tog emot korvbiten utan att hugga tag i hans hand






Lilla Boy hälsar så fint



Rocky var riktigt duktig han också..








Sitt



Stanna kvar





Stanna under gång....




Rocky tränar inkallning i långlina





Ligg




Ligg kvar...









Lilla Boy ska söka efter sin matte som gömt sig i skogen




Full fart på Rover som ska söka efter sin matte. Han älskar verkligen det här momentet




Albin är väldigt intresserad av hundarna som springer in i skogen och söker upp sin ägare









Kunna vara tyst uppbunden. Vi tränar det när hundägarna har fikapaus. Alla hundar är jätteduktiga även om inte alla vill sitta ner




















Uppletande av föremål...


Molle visar stolt upp sin kamptrasa som han har hittat...












Och så min älsklingsaktivitet men här är det Albin som är vid korvträdet






Han har blivit riktig duktig och tycker att det är kul förstås















Albin ser lite fundersam ut när han förstår att vi ska åka med Carina i bussen










...men det gick ju hur bra som helst







Den här bussen har jag inte varit inne i tidigare













Trött efter en aktiv och kul dag.....



...och det är Albin också. Det var mycket nytt för honom idag med resa med pendeltåg och buss. Han har aldrig åkt buss tidigare men det var ju inga problem...





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar