"Twingly statistik"

torsdag 1 oktober 2015

Morgontrött...papper....hundmöten....bantar....





Lite gott gräs vill jag ha varje morgon....




Albin ser riktigt morgontrött ut. Det verkar som om han kan ligga i bädden hur länge som helst men det får han inte för matte. Han ska vara glad att jag går morgonrundan före honom numera.....






Här får han syn på en liten hund som passerar förbi. Han är ganska så nyfiken på små hundar även om han helst vill ha dem på avstånd....











Albin har haft kul

Han är tokig i papper och snor allt som han kommer åt.
Även utomhus plockar han gärna upp skräp av papper eller papp men han släpper det ganska så snabbt.....












Albin är ute på balkongen. Plötsligt skäller han jätteargt, ja, vi har aldrig hört honom så arg tidigare, Jag rusar förstås ut. Nedanför balkongen går den hysteriska schäferblandisen eller går är fel ord. Hon studsar och hoppar, sliter och drar i de dubbla kopplen, skäller och är om möjligt ännu argare än Albin. 

Albin fick gå in från balkongen. Matte gillar inte att vi skäller på andra hundar där ute så jag brukar aldrig eller mycket sällan göra det.








Nu gör matte som så att jag får en längre promenad på förmiddagarna och då får Albin bara en kortare runda. 
På eftermiddagen får han en ännu längre promenad och då går jag en kortare.

Matte har bott på många ställen runt om i landet men hon har aldrig sett så många hundar som här i Nynäshamn. Var och varannat hushåll har en hund eller flera så det blir många hundmöten. Jättebra tycker matte och då för Albins skull som är så osäker då det gäller andra hundar, speciellt modell större.

Av den anledningen tycker hon att det är bra med de separata promenaderna eftersom han söker stöd hos mig annars. 

Mindre bra är det med alla promenader för hennes onda ben.


Här kollar jag in en glad golden som vi ofta möter. Jag har inga som helst problem med hundmöten förutom då jag måste försvara Albin, vilket matte säger att jag inte behöver.





Ingen korv idag heller..Det får räcka med korven på kursen som vi har på söndagarna säger matte.


Vi mötte en granne i trapphuset som matte förstås skulle snacka med. Rätt som det är säger människan: "Har inte Becka blivit lite rund"?  

Var inte det lite oförskämt att säga så? Matte sa förstås att jag bantar och det ska gudarna veta att jag får alldeles för lite mat.

Vi ska ju till veterinärkliniken i morgon och klippa klorna så då får jag väl väga mig så får vi se.


















Albin har hittat en spännande doft





...och ytterligare en till




...och så en till







...ja, de tar tydligen aldrig slut men med tanke på alla hundar som går här så är det väl inte så konstigt.

I bakgrunden står en karl och fiskar. Det finns tydligen  mycket fisk för det står ofta folk här med sina spön.







Albin är lite rolig för han stelnar ofta mitt i en rörelse när han får syn på något. Här kollar han in en stor schäfer som går på andra sidan vägen....






...och så var det det här med hålen i marken. Nyfiken i en strut....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar