"Twingly statistik"

fredag 16 oktober 2015

Bilstrul......bad...





I morse gjorde Robban och Albin sällskap med oss på morgonrundan





...eller sällskap? De gick en bit framför oss för jag drar alltid benen efter mig. Det finns så mycket som jag måste undersöka längs vägen....



Plötsligt stannar de.....




...för att prata med vår granne barnfamiljen som var på väg till dagis...Jobbigt att gå med två barnvagnar samtidigt men det gick bra sa pappan....Han brukar ringa till Robban för att få råd när något av barnen är sjuka så nu ville pappan byta några ord med honom...Pojken som sitter i sulkyn ådrog sig en hjärnskakning för en vecka sedan då han ramlade i en lekpark....





Albin kollar in en liten hund som går på andra sidan vägen 




Det prasslar i buskagen hela tiden tycker jag. Lite irriterande är det när jag inte ser vad det är för något?










Efter morgonrundan åkte Robban iväg till neurologen på Karolinska sjukhuset för att röntga nacken.

När han sedan ska åka hem och åker över ett brofäste på Essingeleden så smäller det till ordentligt under framvagnen. Någonting gick sönder. Han hade sådan tur så det hände vid  Gröndalsavfarten så han kunde rulla av och ställa sig på en säker plats. Han ringde sin arbetsgivare och nu hade han tur igen. Han sa att Robban kunde åka med honom fram till kl 14 då han skulle sluta för dagen och sedan ta bärgningsbilen och frakta hem sin bil. Nu står bilen hos Robbans kompis som ska kolla efter vad som har hänt med den..















Vet inte hur många gånger Albin stretchar under en promenad? Många är det i alla fall...




Det var underbart soligt och skönt väder när matte var ute med oss vid lunchdags. Albin kollar ut över båtarna i småbåtshamnen....






















På eftermiddagen gick vi åter en promenad förstås. Många barn i skateparken som vanligt...




Vad har hänt här egentligen?












Egentligen skulle Albin och jag bada idag. Nu ska vi göra det i morgon i stället eftersom Robban blev upptagen så stor del av dagen och även nu i kväll med bilen.

Jag är måttligt förtjust över att behöva bada men jag måste det innan det blir för kallt ute säger matte. Ska bli kul att se vad Albin gillar det?
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar