"Twingly statistik"

tisdag 27 oktober 2015

Hundmöten....Iris fått fnatt....fullmåne...






Det har varit en helt vanlig tisdag.....

Tisdagar börjar ju alltid med att matte går ner till tvättstugan med en massa tvätt så det gjorde hon i morse också. Medan maskinerna jobbar går matte och jag morgonrundan och sedan får jag min frukost innan matte fortsätter med tvätten.




Robban tog hand om Albin så matte hann bli klar med tvätten innan han kom ut på sin runda och sedan fick sin frukost.










Sedan har vi gått de vanliga promenaderna......





Robban lugnar Albin som försökte göra utfall mot en golden som vi mötte





Mycket märkliga ljud hörs uppifrån trädet. Undrar vad det är för något? Och det ramlar ner massor av ekollon hela tiden..Jag tuggade i mig en idag trots att jag vet att jag inte får det eftersom de är giftiga för oss hundar men jag kunde inte låta bli.....





Albin kollar in en stor schäfer som går på andra sidan vägen. Han vet inte riktigt hur han ska reagera? Han insåg dock att hunden var på väg bort och inte var något hot...
















Leo kollar in Iris som verkar ha fått fnatt idag. Snacka om att hon for fram som ett jehu och det är inte alls vanligt när det gäller henne....





Vet inte hur många gånger hon sprang runt TV:n....




...och sedan upp på hyllor och andra möbler, ja hon for runt som ett skållat troll i lägenheten













Matte har haft en hel del skrivarbete att utföra och Robban var på möte med sin handläggare som han har fått på Arbetsförmedlingen idag. Han fattade inte heller att Försäkringskassan inte betalar ut ersättning till Robban, framför allt inte när han fick läsa sjukintyget som läkaren har skrivet angående Robbans skador.. Och det finns inte en arbetsgivare som anställer någon som ska opereras inom kort och därefter vara sjukskriven på obestämd tid.
Nu ska Arbetsförmedlingen kräva ett möte med FK då Robban också ska närvara.


Robban ringde till sin handläggare på Försäkringskassan igår. Hon påstod att Robbans läkare inte hade hört av sig, vilket visade sig vara en lögn.. Robban åkte genast till läkaren. Han hade pratat med handläggaren på FK så sent som i fredags. Nu blev läkaren riktigt arg och ringde upp FK igen medan Robban var kvar. Då påstår FK åter igen att läkaren inte har besvarat kompletterande frågor som de har krävt. Läkaren säger igen att han aldrig har fått några frågor från dem. Han har gått igenom all sin post. Han säger att ni kan ju faxa frågorna så svarar jag på dem direkt. "Så får vi inte göra" säger handläggaren. Vi måste skicka dem med post. Nu lovade hon att skicka dem i veckan men vem kan lita på henne? Hon har ju ljugit flera gånger redan och inte nog med det. Hon är tydligen snorkig och otrevlig också.

Man kan ju verkligen undra vad FK håller på med och vad de har för personal anställda? 













Vi har precis ätit kvällsmat så nu vill jag ta det lugnt...



.....och det vill nog Albin också som ligger hopkurad i sin bädd










Det är fullmåne med allt vad det kan innebära....




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar