"Twingly statistik"

fredag 6 november 2015

Ekorre.....jobbig tid





 Matte blev lite arg på mig i morse. På slutet av morgonrundan såg jag på långt håll att det sprang en ekorre upp och nedför trädet där borta. Jag tog plötsligt sats så matte fick ont i armen när jag slet till för att springa fram till trädet. Jag glömde bort att jag inte får göra så.....
















Kort stopp vid närbutiken. Matte skulle hämta ut ett paket....






Albin har fått syn på något intressant......





....två labradorer leker med sin husse


















Robban var hos sin husläkare idag för att förlänga sin sjukskrivning. Han måste göra det även om han inte får någon ersättning från F-kassan. Han blev sjukskriven 50 % fram till julhelgen. När han kommer ut från läkaren får han ett samtal från sin handläggare på Arbetsförmedlingen. Han har pratat med F-kassan angående Robbans situation. 

Man vet inte om man ska skratta eller gråta men F-kassan säger då att Robban är tvungen att vara 100 % sjukskriven om han ska få ersättning men det stämmer inte för Robban var helt sjukskriven hela augusti-september och han har inte fått någon ersättning sedan 27 juli. De ljuger och kommer med olika dåliga ursäkter hela tiden.

Handläggaren på AF ansåg också att det måste vara bättre att kunna jobba 50% än att vara helt sjukskriven men det anser inte F-kassan så Robban får fortfarande ingen sjukersättning. Han får inget från AFA eftersom F-kassan måste erkänna att det är en arbetsskada och det gör de fortfarande inte. Det spelar ingen roll att två läkare och arbetsgivare intygar det.....suck

Robban trodde faktiskt att all skatt som han har betalat in under årens lopp skulle täcka om sjukdom eller allvarlig skada uppstår men ack så fel han hade.....


Nu jobbar han i natt igen så den här veckan får han ihop lite fler timmar än tidigare men fet lär han inte bli av kommande lön på ett deltidsjobb med så få arbetade timmar.


Och ansökan om A-kassa har han inte ens fått svar på än.....


Förresten så har Robban gått ner 11 kg sedan i augusti och det utan att anstränga sig. Inte så konstigt egentligen. Han har det jobbigt för han har ju inte fått någon sjukersättning eller annan ersättning heller sedan dess utan förväntas tydligen att leva på luft. 
















Nu väntar jag på att tiden ska gå så att vi kan gå ut på kvällsrundan för jag längtar efter min kycklingpinne....
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar