"Twingly statistik"

tisdag 26 juli 2016

Äntligen.....




Ja, äntligen vid femtiden nu i eftermiddag kom det en regnskur. Den blev inte långvarig men det känns i alla fall lite  skönare nu....



Matte hade precis varit ute med Albin som skulle gå sin promenad innan kvällsmaten när de första regndropparna kom



Albin hade inte så bråttom hem så när det var min tur att gå rundan så hade himlen öppnat sig och vi hamnade i världens skur men den gick som sagt snabbt över. Jag var mest rädd för att det skulle åska men det blev inget till min glädje. Vi hann ju bli blöta förstås men jag brydde mig inte så mycket om det för jag var helt koncentrerad på att komma hem till  min kvällsmat











Jag brukar ju klaga på att Albin alltid går med nosen i marken men jag måste erkänna att idag har jag också gjort det. Alltså, det fanns hur många intressanta dofter som helst.....



Skulle inte skada med lite regn med tanke på hur torrt det är i markerna....


Ett grässtrå som luktar riktigt spännande...



...och här har någon pinkat


...och här


...och här















Det var otroligt kvavt och varmt tidigare på dagen....


Albin käkar sin lunch
















Vi gick en promenad tillsammans innan Robban skulle åka och hämta bärgningsbilen på verkstaden.




Robban åkte strax före två och han vet inte när han slutar men det blir tidigast kl 22. Matte ringde honom för en stund sedan men han hade inte tid att prata. Det var tydligen mycket jobb på gång....
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar