"Twingly statistik"

söndag 17 juli 2016

Beröm....pälsvård....torrfoder




Så var den här helgen snart över. Vi har gått de vanliga separata promenaderna. Albin får alltid gå ut före mig utom på morgnarna förstås eftersom han är så morgontrött....Robban har jag inte sett till. Han jobbar hela helgen och i stort sett dygnet runt....



Jag hörde ett mycket märkligt ljud. Vet inte om det kom inifrån växtligheten eller från vattnet?


...och så står vi här igen



Jag hoppade faktiskt över utan att matte behövde säga någonting. Jag förstod att jag inte skulle slippa undan...










Vi fick faktiskt beröm för att vi var tysta när den stora rhodesian ridgebackhunden gick förbi. Det kan ha att göra med att matte satt på balkongen förstås....






Stundtals blir det för varmt ute på balkongen....



Solen har visat sig idag igen men det var ändå inte lika hett  för det blåste en hel del
      









Nu har några idioter förstört redskap på utegymmet. Så otroligt trist och onödigt. Det har tyvärr blivit ett tillhåll för ungdomar under sena kvällar....













Albin fick en runda i skogsdungen innan kvällsmaten




....och jag fick pälsvård i en annan skogsdunge. Det var riktigt skönt faktiskt. Matte använder furminatorn på oss





Förstår att matte är trött på allt hår som vi släpper. Hon måste dammsuga 1 - 2 gånger om dagen men det syns knappt ändå....Albin och Leo fäller mest för det ligger vita tussar överallt....














Förutom att städa, idka pälsvård och gå promenader med oss hundar så har matte bakat en äppelpaj och chokladbollar





Matte tycker att det är gott med pajer på sommaren. De är så lätta att göra enligt henne...



...och så älskar hon choklad i alla former













Vi har precis ätit vår kvällsmat...gott



Man ska vila på maten..





Albin har lagt sig på balkongen som vanligt



Iris och Leo har också ätit men jag tycker att det är orättvist att de alltid har torrfoder framme. Leo brukar ibland putta ner några bitar till mig och det är ju himla bussigt av honom....Han har förstått att jag alltid är hungrig...Nu är inte Leo så förtjust i torrfoder själv så det är väl kanske därför han gör det men det gör ju ingenting....Iris däremot är en riktig torrfoderkatt så hon skulle aldrig ge mig något även om hon själv inte äter så mycket...



Leo verkar mycket intresserad av att grannarna grillar....Det doftar i alla fall gott därifrån tycker jag....


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar