"Twingly statistik"

måndag 4 juli 2016

Glatt återseende....risig.....golden, taxar...




När matte och jag var på hemväg efter kvällsrundan igår så fick jag syn på Robbans bil



Matte släppte mig så jag kunde springa fram och hälsa på Robban som äntligen var hemma efter sin resa till Kungsör. Jag blev jätteglad....



...och jag blev ännu gladare när Albin hoppade ur bilen




Vi gick en ny kvällsrunda eftersom Albin behövde gå en promenad....Han var så trött så han somnade för natten när vi kom hem




Både Iris och Leo kom rusande mot ytterdörren när Albin klev in. Att Iris skulle välkomna honom visste vi men att även Leo gjorde det var mer överraskande. Nu är Leo sitt vanliga jag igen och det är skönt att se....














I morse fick matte och jag syn på de små andungarna, men oj så stora de hade blivit...



Vi mötte Timo på morgonrundan också. Han är lika morgontrött som Albin är så han ville bara hem och somna om...












Matte har varit riktigt risig idag. Hon har fortfarande ont i halsen och så har hon fått en irriterande hosta. Matte var faktiskt tvungen att lägga sig på soffan och vila efter att hon blev klar i tvättstugan i morse och sedan efter våra rastrundor vid lunch. 
















Robban har ägnat hela dagen åt att åka runt på olika verkstäder i Stockholm. Något märkligt fel har uppstått i turbon på bärgningsbilen. Den måste tydligen bytas ut och det blir ingen billig historia för hans arbetsgivare.












När Robban kom tog vi en lite längre promenad...


I stort sett varje dag möter vi en goldenhund som verkar hur snäll som helst men Albin tycks inte gilla honom alls. Begriper inte varför han inte gillar golden? Efter att ha fått ett smärre utbrott kollar han långt efter hunden....





Betydligt roligare är tydligen barn för här kollar han in några stojande ungar som busar i den gamla skaterampen



Och där kommer de två långhåriga taxarna. Den ena är gammal men den lilla är bara 11-12 veckor gammal...Ursöt verkligen men han verkar ganska så envis....



Albin tycker nog också att de är fina....















Albin skulle inte äta sin kvällsmat men då fick han den ute på balkongen och då kunde han inte låta bli att käka upp den...








Det är nymåne igen. Det kan vara svårt att hålla känslolivet i styr så se upp så att inte känslorna svallar över och ställer till problem....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar