"Twingly statistik"

måndag 11 juli 2016

Död orm...frukost....korta skurar




När matte och jag var på hemväg från morgonrundan fick jag syn på Robban som skulle åka och jobba. Klockan var nu sju.....




Jag blev jätteglad och hälsade på honom som om jag inte hade sett honom på år och dag....









Två timmar senare var det dags för Albin att vakna och gå sin runda....







De mötte städpatrullen, skolungdomar som har fått sommarjobb i kommunen. Vet inte vart de skulle men skräp finns det gott om här....



Nyfikna Albin upptäckte en död orm på gångvägen intill  småbåtshamnen. Förra sommaren var det en hel del hundar som blev ormbitna här så det gäller att vara uppmärksam....










Här är jag jättesur för Albin äter sin frukost. Att jag fick min två timmar tidigare har jag förträngt...
















Enstaka mycket korta regnskurar har kommit under dagen. Det enda som märks är att det är lite blött på gångvägarna och i gräset men det torkar upp fort....Nu skiner solen igen....





Jag har fått upp vittringen på något intressant men varken matte eller jag såg vad det var för något som fanns inne i skogsdungen









Det har inte hänt så mycket idag utan det har varit tyst och lugnt. Inte nog med att rösten försvinner på matte och att hon knappt kan gå och röra sig på grund av sin onda höft så var hon riktigt klantig och skar sig illa i tumgreppet, mellan tumme och pekfinger alltså, så nu har hon svårt att greppa med högerhanden också. Det blödde en hel del....

Envis som hon är hade hon bestämt att hon skulle göra en äppelpaj ändå och den blev tydligen god....













En längre promenad tar vi på kvällarna då det är svalare ute..










Igår fyllde Carinas katt Maja 11 år så jag får väl passa på att gratta henne en dag för sent...























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar