"Twingly statistik"

torsdag 7 juli 2016

Tyst o lugnt....men orättvist...





Måste jag gå upp redan? Klockan kan ju inte vara nio ännu. Nej, men matte ville gå ut med Albin en halvtimme tidigare än vanligt för hon var klar med alla morgonbestyr.....Efter ett visst lirkande klev han ur sängen.....




Väl ute mötte de både en goldentik och en gammal tax men Albin skötte sig exemplariskt och kollade bara lugnt in båda hundarna...Småhundar brukar han inte bry sig om i och för sig men mötet med goldentiken var ett stort framsteg...









Vi har bara gått kortare promenader idag både på grund av värmen men också för att matte har ont i halsen, är hes och  knappt kan prata så det har varit tyst och lugnt hela dagen....




Och grannkatten sitter utanför sin trappuppgång vid samma tidpunkt varje dag.....Han är tydligen ganska gammal hörde jag...




Snacka om orättvist! Matte har tydligen slängt ut godbitar som Albin fick leta upp.....





....sånt får aldrig jag göra







Är hemma igen efter promenaden












Vi har precis gått en rastrunda igen. Albin satt som vanligt på balkongen och väntade på mig. Nu har jag bråttom också för det är dags för kvällsmat.















Matte gjorde en rabarberpaj idag igen. Det doftade väldigt gott och det var den också sa hon...















När Robban kommer ska vi ta en längre promenad eftersom det är svalare så här framåt kvällen om han nu orkar efter att ha jobbat i över ett dygn. Han ska ju upp tidigt i morgon för att jobba ett nytt dagspass igen...Det är tydligt mycket strul och kaos i Stockholmstrafiken....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar