"Twingly statistik"

måndag 26 juni 2017

Kloklippning....bantning......inköp......renhållning




Här ligger jag i väntrummet på djurkliniken och väntar på att få klorna klippta. Jag hade absolut ingen lust att gå in dit men hade inget val som vanligt. Jag håller ögonen på en 12 veckor gammal borderterrier som är jättebusig. Bara han inte kommer fram till mig för jag gillar inte lekfulla valpar och just nu är jag inte alls på humör att hälsa på någon hund överhuvudtaget...Tack o lov håller ägaren fast honom i kopplet för herregud så han studsar och far runt. Matte tyckte att han var jättesöt och det kan jag väl hålla med om..Hon gillar den rasen....

Kloklippningen gick bra som vanligt men sedan tog Robban med mig fram till vågen och då visade det sig att jag hade gått upp i vikt så nu är det dags att banta sa matte...suck....inte nu igen. Okej, jag är ganska så bekväm av mig och matte har inte kunnat gå de långa promenaderna med mig på ett tag men ändå. Jag kallar det för trivselvikt men det gör inte hon så nu vet jag vad jag har att vänta framöver. Det är inte första gången....








Matte var tvungen att storhandla på Ica Maxi så där var vi väl i drygt någon timme. Dessutom köpte Robban nya Ecco-sandaler till matte. Sandalerna är stabilare än de gamla Ecco hon har. De här har extra stötdämpning och de väger nästan ingenting.


Ecco Offroad












Nästa stopp blev Jysk där matte köpte ett gäng handdukar till Iris. Matte hoppas nu att det räcker att tvätta hennes nerkissade handdukar en gång i veckan i stället för två.















Leo kollar på när de rengör vägen här utanför


Matte är imponerad av hur de sköter renhållningen i den här stan. Varje måndagsmorgon går ett gäng runt och plockar skräp och så sopas vägar och trottoarer. Gräsmattorna klipps ofta och blomlådor och rabatter pysslas om. Stor skillnad mot hur det var i Nynäs....Det ser ju verkligen betydligt trevligare ut om man slipper se nedskräpningen och dessutom skräpar folk inte ner lika mycket om det är rent och snyggt omkring dem.....









Robban har gått två promenader och morgonrundan med oss och nu väntar vi på att han ska komma om dryga timmen för att gå kvällsrundan också. Matte kommer inte att kunna gå med och då spelar det ingen roll hur bra skor hon har eller hur gärna hon vill gå ut. Det funkar inte....Att hon överhuvudtaget överlevde Ica Maxi begriper hon inte själv men det känns nu även om det mest var Robban som fick springa runt och plocka varor medan matte dirigerade. För en gångs skull hade hon en lista med sig men hon har säkert glömt någonting ändå....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar