"Twingly statistik"

söndag 18 juni 2017

Röntgen...ingen frukost....skugga...





Robban gick morgonrundan med oss vid halvåttatiden i morse. Här är vi på väg till bilen där matte väntar på att vi ska komma iväg. Hon ska till magnetröntgen i Västerås. 



Vi kom dit i god tid så Robban tog en runda med oss igen.



Vi har bråttom tillbaka till matte




Matte hade med sig vatten till oss och det var tur det för fy så varmt det var redan nu. Både jag och Albin var jättetörstiga. Robban hittade en skuggig plats att parkera på och det var ju bra för usch vilken lång tid det tog. Matte skulle vara där klockan nio men kom inte in förrän en hel timme senare. Hon blev smått irriterad och det kan jag förstå.













Innan vi åkte hem stannade de till vid Lenas café för en snabbfika. Robban rastade förstås oss då också...



Skönt att sträcka på benen...



Tur att det fanns en skuggig plats här också
















Väl hemma tog vi en promenad innan vi fick vår lunch.Jag var döhungrig eftersom jag inte fick någon frukost i morse. Vi var tvungna att åka direkt efter morgonrundan. Då visste vi ju inte att matte skulle få vänta så länge. Matte sa att det inte gick någon nöd på mig eftersom jag äter så mycket annars men det håller jag inte med om...


Alltså, det är något mysko ljud i buskagen där uppe...men vad?




Albin har sin filosofiska stund









Efter promenaden var vi tvungna att vila, både matte, Albin och jag. Robban åkte hem för han skulle måla en dörr. Han kommer tillbaka när det är dags för kvällsrundan.




















Robban hade med sig rabarber till matte i morse. Hon har nyss bakat en rabarberpaj. Det doftar gott men jag tror inte att jag får smaka av den....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar